نماینده برتانیا: تصویب قطعنامه یک قدم بزرگ تاریخی در شورای امنیت است

نماینده آمریکا: از کانال دیپلماتیک باید به توافق نهایی برسیم

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۷:۰۵:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۹۹۴
نماینده آمریکا: از کانال دیپلماتیک باید به توافق نهایی برسیم
تمامی اعضای شورای امنیت سازمان ملل دقایقی پیش به قطعنامه هسته ای قاطعانه رای مثبت دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سامانتا پاور نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه برای رفع تحریم ایران اظهار داشت: از این پس نظارت سختی بر فعالیت های بالستیکی ایران انجام خواهد شد و نود روز طول می کشد مصوبه امروز شورای امنیت اجرایی  شود. تحریم ها زمانی لغو می شود ایران قدم های لازم را بردارد. خوشبختانه امروز هوشیاری، یکپارچگی در شورای امنیت به چشم خورد. 

وی در ادامه افزود: طرفین باید قدم های لازم را برای اجرای این توافقنامه بردارند و برای جلوگیری ایران از رسیدن به سلاح هسته ای سختگیرانه عمل شود. اما ما آماده ایم که این دیپلماسی را ادامه دهیم و با 5+1 این مذاکرات را دنبال کنیم.

سامانتا پاور گفت: فاصله ها در گذشته زیاد بود و سوء اعتماد قالب بود اما همه شرکای ما وظیفه داشتند این مسئله را حل کنند. ما باید نگاه کنیم که مردم در یمن سودان سوریه چه وضعیتی دارند و چقدر عواقب جنگ مخرب هستند. تاریخ نشان می دهد گاهی به کار گیری زور لازم است اما همه باید سعی کنیم از کانال های دیپلماتیک به توافق نهایی برسیم.

وی تاکید کرد: مذاکرات کمک می کند به هدف نهایی برسیم. در ماه های آینده باید هوشیار باشیم ایران به تعهدات خود عمل کند، زیرا اجرای توافق مهم است. سازمان انرژی اتمی باید همه جا بازرسی کرده و از همه مراحل چرخه تولید انرژی هسته ای ایران را زیر نظر گیرد. همچنین ملت های ما باید  برای رسیدگی به بحران های موجود متحد شوند.

وی گفت: در نهایت تنها راه محک زدن این توافق اجرای آن است. این توافق به ایران فرصت می دهد که مسایل هسته ای را در راه صلح آمیز انجام دهد اگر ایران همچنان بنا کند بر اعتمادی که مذاکره کنندگان نسبت به ایران داشتند و استانداردها را رعایت کند آن موقع خواهد دید که همه به ایران حتی آمریکا کمک خواهند کرد و امیدواریم دولت ایران این مسیر را انتخاب کند.

همچنین نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: روسیه از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران حمایت می‌کند و از آژانس تشکر می کنیم که در این راستا تعهدات ایران را راستی آزمایی می کند.

نماینده بریتانیا نیز در ادامه تصویب این قطعنامه را یک قدم بزرگ تاریخی در شورای امنیت برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز