مشاور ارشد رییس جمهوری در اردبیل:

با مدیریت هوشمندانه منابع، رونق به اقتصاد کشور بازمی گردد

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۰:۳۵:۲۱
کد خبر: ۳۰۱۱۶۶
با مدیریت هوشمندانه منابع، رونق به اقتصاد کشور بازمی گردد
مشاور ارشد رییس جمهوری در اردبیل گفت: با مدیریت هوشمندانه منابع بتدریج فشارها برداشته شده و رونق به اقتصاد کشور بازمی گردد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، اکبر ترکان درهجدهمین اجلاس عمومی سازمان نظام مهندسی کشور در اردبیل افزود: اگر این منابع به نحوی شایسته مدیریت نشود مانند سالهای گذشته که 800 میلیارد دلار منابع مالی داشتیم و موجب رشد نشد این منابع نیز درصورت بی مبالاتی به همان سرنوشت دچار خواهد شد.

مشاور رییس جمهوری گفت: دیپلمات های ما شایستگی ایران را در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ ، دیپلماسی و فناوری به صورت چشمگیر به نمایش گذاشتند و به خوبی از حقوق هسته ای ایران و خطوط قرمز ترسیمی رهبر معظم انقلاب دفاع کردند.

ترکان اظهار کرد: دیپلمات های ما در مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 از حقوق کشور دفاع کردند و اکنون در مرحله ای هستیم که بتدریج شاهد حذف تحریم های ظالمانه خواهیم بود که شایسته قدردانی است.

وی گفت: اکنون پس از حدود 10 سال تحریم ظالمانه با اقتصادی مواجهیم که در آن تولید نفت به نصف کاهش و با توطئه های مختلف قیمت نفت کاهش قابل توجهی داشته است ، به منابع ارزی دسترسی نداشتیم و پول های حاصل از فروش نفت از دسترس ما خارج شده بود ، از طرفی امروز همه ظرفیت های تولید فعال نیست و در بخش های هوانوردی ، تکنولوژی ، فناوری و ظرفیت های جهانی که در شکل دادن به آن سهیم بودیم محدود هستیم.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این امر نیازمند چارچوبی شفاف در جهت توسعه همه جانبه هستیم، افزود: اقتصاد ما دوره رکود سختی را پشت سر گذاشت که با تورم همراه بود؛ گرچه خروج از شرایط رکود تورمی نرخ رشد سه درصدی را درپی داشت اما با توجه به وجود بیش از سه میلیون و 500 هزار بیکار در کشور برای حل مشکلات کافی نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز