زنگنه خبر داد؛

همکاری ژاپن و ایران در پتروشیمی و صنایع بالادستی نفت افزایش می‌یابد

۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۱۳:۰۵:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۸۰۵
همکاری ژاپن و ایران در پتروشیمی و صنایع بالادستی نفت افزایش می‌یابد
وزیر نفت گفت: ایران و ژاپن در زمینه های مختلف انرژی از جمله صنایع پتروشیمی، انتقال فناوری ، پالایش و صنایع بالادستی نفت همکاری خواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بیژن نامدار زنگنه بعد از دیدار و مذاکره هیئت اقتصادی ژاپنی که به ریاست معاون وزیر اقتصاد ، صنعت و تجارت این کشور به تهران سفر کرده است، افزود: جلسه امروز با هیئت اقتصادی ژاپن و شرکتهای حاضر در این جلسه، بسیار خوب و مفید بود و دو کشور در مورد گشودن باب جدیدی از همکاریها و روابط اقتصادی و صنعتی مذاکره کردند.

وی گفت: ایران متقاضی مشارکت شرکت های ایرانی و ژاپنی در ارتقای فناوری بخش انرژی خود است و دو طرف می توانند در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

زنگنه با اشاره به سطح بالای روابط و مبادلات نفتی ایران و ژاپن پیش از اعمال تحریمهای یکجانبه و ظالمانه غرب علیه کشورمان گفت: امیدواریم این روابط که به علت تحریمها دچار وقفه شد در شرایط جدید احیا شود و ایران بتواند برای سربلندی کشورمان از این مذاکرات بهره بگیرد.

وزیر نفت افزود: تجارت و سرمایه گذاری طرف ژاپنی در صنعت گاز مایع (LNG) ایران یکی دیگر از زمینه های همکاری دو طرف است و در صورت توافق قابلیت اجرایی شدن را دارد.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوالی درباره امکان بازگشت پیمانکاران ژاپنی به میدان های نفتی آزادگان و غرب کارون گفت: در این مذاکرات روی موضوع شخصی بحث و تفاهم نکردیم اما ایران این آمادگی را دارد که درباره حضور مجدد ژاپن در صنایع بالادستی نفت و گاز خود همکاری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز