کاهش ۶۲ درصدی معاملات بازار برق بورس انرژی

۱۳۹۴/۰۵/۲۶ - ۱۵:۲۷:۴۳
کد خبر: ۳۰۸۹۸۶
کاهش ۶۲ درصدی معاملات بازار برق بورس انرژی
در معاملات امروز دوشنبه 26 مردادماه 94 در بازار برق بورس انرژی 1,017 مگاوات برق به ارزش 9 میلیارد و 930 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش 62 درصدی را نشان می دهد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) با شیب تند در مسیر نزول درحال پیشروی است و در معاملات امروز کاهش 4 درصدی را به ثبت رساند.

براساس میانگین وزنی قیمت مشخص، در معاملات امروز روند نزولی قیمت با افتی حدود 16 هزار ریالی مواجه شد و به زیر 410 هزار ریال نفوذ کرده است.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، روند نزولی قیمت ها همچنان پایدار بوده و کاهش بیش از 23 هزار ریالی در برخی سررسیدها مشاهده شد. در حالی که تنها 5 روز تا پایان مرداد ماه باقی مانده هنوز بخش سوم اعتبارات به حساب شرکت های توزیع نیروی برق واریز نشده و خریدارانی که در روزهای ابتدایی دوره در قیمت هایی به مراتب بالاتر از قیمت های فعلی تمام نقدینگی خود را مصرف کرده اند، منتظر واریز نقدینگی جدید هستند تا در قیمت های مناسب تری نیز به خرید بپردازند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز