معاون رئیس جمهوری اعلام کرد؛

نرخ تورم امسال به ۱۳/۸ درصد رسید

۱۳۹۴/۰۶/۰۶ - ۱۵:۳۷:۲۷
کد خبر: ۳۱۲۱۳۱
نرخ تورم امسال به ۱۳/۸ درصد رسید
رضایت مقام‌معظم‌رهبری و حمایت مردم مهم‌ترین‌سرمایه دولت است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه کرمانشاه گفت: طبق برنامه، آمار تورم تا پایان امسال باید به ۲۰درصد می‌رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، دکتر مسعود سلطانی‌فر اظهار داشت: اما بر اساس آمار دقیق میزان تورم در کشور هم اکنون به حدود ۱۳/۸ درصد رسیده است.

وی به دیدار اخیر اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دیدار اخیر اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری دیداری مهم و تاریخی بود که ایشان پس از استماع گزارش‌های دولت، ضمن تحلیل جامعی که از مشکلات و نیازهای موجود کشور داشتند، ابراز رضایت و خشنودی از عملکرد دولت در بخش‌های مختلف کردند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد دولت در کنار رضایت و حمایت مردم از دولت، پشتوانه اصلی و محکمی برای ادامه خدمتگذاری دولت تدبیر و امید است.

سلطانی‌فر ادامه داد: این دولت دو سال قبل بعداز یک انتخابات باشکوه و تاریخی که همراه باحضور گسترده مردم و حمایت ویژه مقام معظم رهبری از آراء مردم بود، دکتر روحانی با رای قاطع مردم که این رای سه برابر نفر دوم انتخابات بود توانست به عنوان رییس جمهور انتخاب شد.

وی افزود: این دولت به دلیل مشکلات عدیده‌ای که در زمان شروع به کار داشت بنای کار را بر روی چند محور اساسی گذاشت که بتواند کشور را از چالش‌های عمده ای که در داخل آن بود نجات دهد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: محور اول مسائل مربوط به بی‌ثباتی اقتصادی، تورم و بیکاری بود که بخشی از این مسائل به دلیل تحریم‌های ظالمانه و ناعادلانه غرب و بخشی دیگر به دلیل سوء مدیریت‌ها بود.

معاون رئیس جمهور به شرایط اسف بار اقتصادی کشور در سالهای 90 و 91 اشاره کرد و گفت: در آن سال‌ها کشور با یک بی‌ثباتی اقتصادی چشمگیری مواجه شد و افزایش افسارگسیخته نرخ ارز در برابر ارزش پول ملی، کاری کرده بود که دارایی‌های مردم ارزشی کمتر از نصف ارزش واقعی خود را یافته بودند و از سویی دیگر تورم به بیش از 40درصد رسیده بود به گونه‌ای که در تمام دنیا تنها دو کشور تورم‌اش بیشتر از کشور ما بود و بیش از 210 کشور تورم‌شان از تورم اقتصادی ایران کمتر بود

سلطانی‌فر ادامه داد: بنابراین اولین محور کاری دولت ایجاد ثبات و آرامش در حوزه اقتصاد و مبارزه با تورم بود.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های دولت و همراهی مردم در حالی که ما فکر می‌کردیم تا پایان سال 94 بتوانیم تورم را به زیر 20 درصد برسانیم، اما هم اکنون شاهدیم که هفت ماه مانده به پایان سال 94 تورم کشور به 13.8 درصد رسیده و این افتخار بزرگی برای مردم و دولت تدبیر و امید است.

n2925951-4493233

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مسئله دوم ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در کشور بود که با تدابیر دولت و حمایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های نیروهای مسلح با کمک دستگاه قضایی و مدیریت وزارت کشور و شورای عالی امنیت ملی امروز شاهدیم که در شرایطی که در اغلب کشورهای منطقه ناامنی، ترور، خشونت و کشتار وجود دارد، ایران اسلامی از یک امنیت پایدار و با ثبات برخوردار است.

سلطانی‌فر ادامه داد: محور سومی که در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت ایجاد شرایط مناسب در امور بهداشتی، درمانی و تامین اجتماعی بود. همه شاهدیم که در چند سال پیش شرایط ارائه خدمات در بیمارستان‌های کشور چگونه بود و خدمات آن‌ها با دریافت چه هزینه‌های سنگینی از مردم همراه بود و این درحالی بود که اغلب مردم دفترچه‌های بیمه در دست داشتند،  اما از نخستین روزهای کار دولت تدبیر و امید، شخص رییس جمهور تاکید ویژه‌ای به رسیدگی ویژه به امور بهداشتی و درمانی مردم داشتند.

وی افزود: بر همین اساس طرح تحول سلامت از 15 ماه پیش آغاز شد و امروز این افتخار را داریم که بگوییم ضمن این که خدمات بهداشتی درمانی کشور با سطح کیفی بسیار بالاتری نسبت به قبل ارائه می‌شود، اما سهم پرداختی مردم بسیار پایین آمده است.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در حال حاضر سهم پرداختی شهرنشین‌ها برای خدمات بهداشتی درمانی 6.7 درصد و سهم پرداختی روستاییان برای این خدمات تنها 3.4 درصد است و این یعنی این که بیش از 94 درصد هزینه‌های بهداشتی درمانی مردم را دولت پرداخت می‌کند.

سلطانی‌فر ادامه داد: این درحالی است که دولت برای انجام این مهم سالیانه 4800 میلیارد تومان بارمالی را به خود تحمیل می‌کند و این رقم 50 برابر اعتبار عمرانی استان کرمانشاه است.

وی افزود: محور دیگری که دولت در دستور کار خود قرار داد برطرف کردن فشارهای بین‌المللی و برطرف شدن تحریم‌های غیرقانونی بوده که شرایطی سختی را بر ایران تحمیل کرده بود.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: تحریم‌ها فشار بسیار زیادی به کشور تحمیل کرده بود به نحوی که ایرانیانی که زمانی در سطح دنیا دارای عزت بودند به دلیل این تحریم‌ها در کشورهای مختلف مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتند.

سلطانی‌فر ادامه داد: با تدابیر دولت و حمایت‌های مقام معظم رهبری قرار بر این شد که بتوانیم مذاکرات خود را با گروه موسوم به 1+5 به یک نقطه مشخص برسانیم و همه می‌دانند که مذاکرات ایران با 1+5 یک مذاکرات نابرابر و ناعادلانه‌ای بود چون علاوه بر آن که ما در مقابل شش قدرت مستقل دنیا بودیم، داور هم به نفع حریف قضاوت می‌کرد، اما با درایت مقام معظم رهبری و هوشمندی تیم مذاکره کننده هسته‌ای توانستیم به یک پیروزی بزرگ و تاریخی دست پیدا کنیم.

وی افزود: در جریان این توافق توانستیم ضمن حفظ حقوق هسته‌ای کشورمان، دیگران را وادار کنیم که تحریم‌های ظالمانه خود را لغو کنند.

رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: اگر چه در شرایط کنونی مشکلات بسیاری داریم و قیمت نفت به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمد کشور به یک سوم قیمت سال قبل خود رسیده و از سویی دیگر خشکسالی مشکلات عدیده‌ای را در کشور به وجود آورده است.

سلطانی‌فر در پایان گفت: با حمایت‌های مردم و مقام معظم رهبری، این مسیر را تا لغو کامل تحریم‌ها ادامه خواهیم داد و کشور را در مسیر رسیدن به آزمان‌ها و اهداف متعالی‌اش قرار خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز