با حضور امیر سرتیپ اسماعیلی؛

رادار برد بلند «نظیر» و رادار سه بعدی «بینا» رونمایی شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۰۸:۲۷:۲۷
کد خبر: ۳۱۳۲۳۲
رادار برد بلند «نظیر» و رادار سه بعدی «بینا» رونمایی شد
مراسم رونمایی از سامانه‌های راداری "نظیر" و "بینا" با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مراسم رونمایی از سامانه‌های راداری "نظیر" و "بینا" با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد.

رادار برج بلند و کاملا بومی "نظیر" یک سامانه راداری با دقت بسیار بالا در تفکیک است که توانایی آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین را دارد و مقاوم در برابر موشک‌های ضد رادار است و می‌تواند اهداف را در برد بیش از 800 کیلومتر و با ارتفاع 100 هزار پا کشف کند.

همچنین، رادار "بینا" که یک رادار کنترلی سه‌بعدی است، دقت بسیار بالایی در تفکیک دارد و از قابلیت آشکارسازی و شناسایی اهداف با سطح مقطع راداری پایین برخوردار است و می‌تواند اهداف رادار گریز را کشف کند، این رادار توانایی مقابله با جنگ الکترونیک را دارد.

اضافه می‎شود، نمونه مشابه این دو رادار تاکنون در جهان گزارش نشده و به صورت صددرصد بومی توسط متخصصان کشور طراحی، ساخت و به بهره‌برداری عملیاتی رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز