کمیسیون ویژه بررسی برجام یا محل تبلیغات انتخاباتی؛

نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام نبود/ تندروها در کمیسیون به دنبال تریبون هستند نه بررسی برجام

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۶:۳۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۴۷۵۶
نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام نبود/ تندروها در کمیسیون به دنبال تریبون هستند نه بررسی برجام
شیرزاد گفت: می بینیم که در جلسات کمیسیون صحبت های خارج از موضوع می شود و بحث هایی مطرح می شود که کوچکترین ارتباطی به مسئله برجام ندارد و این مسئله نشان دهنده این است که تندروها و افراطیون مجلس بیشتر به دنبال به دست آوردن تریبون هستند تا بررسی متن توافقنامه.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، نمایندگان مجلس در بررسی متن برجام به عنوان نمایندگان مردم نقش بزرگی دارند و ملت هم از نمایندگان انتظار دارند با نگاهی ملی و به دور از جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی به بررسی تخصصی این متن بپردازند ولی پخش جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با حضور سید عباس عراقچی و بحث های  جناحی و بیشتر تبلیغاتی برخی نمایندگان بدون در نظر گرفتن متن برجام حواشی بسیاری به همراه داشت که ماهیت حضور این افراد و عملکرد این کمیسیون را با تردید مواجه کرد.

احمد شیرزاد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص برگزاری جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام و اظهارنظر نمایندگان عضو این کمیسیون گفت: این کمیسیون ترکیب عجیبی دارد و اقلیت تندروهای مجلس، اکثریت آن را در اختیار گرفته اند که نباید به خاطر مسئله نگران باشیم زیرا دامن زدن به این وضعیت باعث بروز اختلافات می شود.

وی ادامه داد: می بینیم که در جلسات کمیسیون صحبت های خارج از موضوع می شود و بحث هایی مطرح می شود که کوچکترین ارتباطی به مسئله برجام ندارد و این مسئله نشان دهنده این است که تندروها و افراطیون مجلس بیشتر به دنبال به دست آوردن تریبون هستند تا بررسی متن توافقنامه.

شیرزاد با اشاره به سوالات غیرمرتبط که از جانب این نمایندگان مطرح می شد، تصریح کرد: این صحبت ها همان گونه که آقای عراقچی گفت نشان دهنده این است که برخی از آن ها حتی متن برجام را مطالعه هم نکرده اند و تخصصی هم در این زمینه ندارند در حالی که بررسی این توافقنامه باید توسط افراد متخصص و خبره صورت می گرفت.

وی با اشاره به بررسی متن برجام در مجلس تصریح کرد: اصولا این رفتار نوعی مقابل به مثل در برابر آمریکایی ها بود که من مخالف آن نیستم زیرا شأن ایران را به خوبی در این بحث حفظ کرد اما تشکیل کمیسیونی جدا آن هم به این صورت کاملا اشتباه بود.

شیرزاد افزود: توافقنامه نیازمند بررسی از جهات سیاسی، حقوقی و اقتصادی است که می توانست هر بخش در کمیسیون مربوطه بررسی شود و هیچ نیازی به تشکیل کمیسیون جدید نبود.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
ما چاكر كميسيون ويژه ايم / چشم حسود كور بشه
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
شما كه معلومه خيلي كند رو هستيد !!!!!!!!!!!!!!!!////// البته امثال شماها تمام انرژي شون و در 88 از دست دادند