کاهش ۶۹ درصدی معاملات بازاربرق بورس انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۵:۰۴:۱۰
کد خبر: ۳۱۴۷۸۲
کاهش ۶۹ درصدی معاملات بازاربرق بورس انرژی
در معاملات امروز شنبه چهاردهم شهریور ماه 94 در بازار برق بورس انرژی 346 مگاوات برق به ارزش 3 میلیارد و 455 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش 69 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز افزایش محسوسی داشت و رشد 2.7 درصدی را به ثبت رساند.

میانگین وزنی قیمت نیز پس از چند روز ثبات قیمت در محدوده 415 هزار ریال، در معاملات امروز افزایش 10 هزار ریالی در این شاخص به ثبت رسید؛ البته این افزایش ارزش با کاهش قابل توجه حجم معاملات همراه بود که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، کاهش محسوسی در حجم و ارزش معاملات نسبت به روز معاملاتی گذشته مشاهده شد که دلیل عمده آن انجام معاملاتی با حجم کم در ساعات ابتدایی معاملات در قیمت هایی به مراتب بالاتر از قیمت روز قبل در بازار بود که مانع از کاهش قیمت از سوی نیروگاه ها شد و خریداران نیز که قیمت ها را برای خرید مناسب نمی دیدند تمایلی به افزایش قیمت از خود نشان ندادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز