کاهش ۱۱ درصدی معاملات بازار برق بورس انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۱۶:۲۵:۱۰
کد خبر: ۳۱۵۷۲۹
کاهش ۱۱ درصدی معاملات بازار برق بورس انرژی
در معاملات روز دوشنبه در بازار برق بورس انرژی 6,884 مگاوات برق به ارزش 64 میلیارد و 489 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، کاهش 11 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) روند نزولی و پر شتاب خود را در معاملات امروز نیز حفظ کرد و کاهش 3.2 درصدی را به ثبت رساند.

میانگین وزنی قیمت نشان دهنده روند نزولی قیمت با شیب تند در معاملات امروز نیز پایدار بوده و پس از مدت ها موفق به نزول به زیر 400 هزار ریال شد، لازم به ذکر است که 400 هزار ریال؛ قیمتی است که در اسفند ماه سال گذشته هنگام صعود از آن عبور کرده بود.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، با توجه به افزایش عرضه از سوی نیروگاه ها و کاهش ناگهانی قیمت در روز گذشته، قیمت دهی از سوی خریداران کمی محتاطانه بود که همین امر منجر شد تا مقاومت سنگین نیروگاه ها در قیمت 400 هزار ریال نیز شکسته و معاملات وارد کانال جدیدی از قیمت شود.

از سوی دیگر در معاملات امروز بخش دوم اعتبار شهریور ماه به حساب شرکت های توزیع نیروی برق واریز شد که نقدینگی بازار را افزایش و موجب رونق معاملات شد. نکته دیگر بازار در یکی دو روز اخیر انجام معاملات در نمادهای بار پیک، میان باری و کم باری بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز