سفیر سابق ایران در اردن در گفت‌وگو با برنا تاکید کرد:

ایران قبل از توافق تهدید بین‌المللی، بعد از توافق عامل صلح و ثبات/ سفر شتابان مقامات غربی به ایران حاصل توافق است

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۰۷:۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۱۶۲۱۲
ایران قبل از توافق تهدید بین‌المللی، بعد از توافق عامل صلح و ثبات/ سفر شتابان مقامات غربی به ایران حاصل توافق است
ایرانی گفت: ایران قبل از مذاکرات به عنوان تهدید منطقه ای و بین المللی همواره مورد تاکید تبلیغاتی طرف های غربی و برخی کشورهای عربی بود ولی امروز دیگر این اظهار نظرات جایگاهی ندارد.

محمد ایرانی سفیر سابق ایران در اردن در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: به طور طبیعی در حوزه جایگاه ایران در جهان و منطقه  بعد از توافق اتفاق بسیار مهمی رخ داده است، بعد از اینکه توافق هسته‌ای صورت گرفت برای جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی یک جایگاه جدیدی در منطقه و خارج از آن ایجاد و ظرفیت سیاست خارجی ایران که محدود شده بود، آزاد شد.

وی حضور مقامات کشورهای غربی در ایران را از نشانه های این تحول دانست و گفت: با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف غربی و غیرغربی و دیدارهای سیاسی و اقتصادی دوجانبه با ایران  اقدامات مهمی صورت گرفت. این به نظرم به خاطر امضای بسیار مهمی است که بعد از توافق هسته ای بین ایران و 5+1 است که شکل گرفت.

این کارشناس سیاسی مسایل منطقه ای گفت: علاوه بر این یکی از دستاوردهای مهم این است که ایران قبل از مذاکرات به عنوان تهدید منطقه ای و بین المللی همواره مورد تاکید تبلیغاتی طرف های غربی و برخی کشورهای عربی بود ولی امروز دیگر این اظهار نظرات جایگاهی ندارد و تا حدود زیادی رفع شده و کاملا برای خیلی از طرف ها مشخص شده که ایران می تواند عامل صلح و ثبات و روابط حسنه با همه طرف ها باشد.

ایرانی با اشاره به اینکه ما در نهادهای بین المللی به تدریج داریم جایگاه شایسته خود را به دست می آوریم گفت: به هر حال در گذشته دنیا ما را به چشم دیگری نگاه می کرد و امروز وضعیت جدیدی به وجود آمده که قطعا این ها همه از دستاوردهای توافق است.

وی افزود: این کاملا مشخص است که وضعیت ایران نسبت به قبل از توافق کاملا تفاوت کرده است همین حالا شما از این کشور خارج شوید می بینید غیر از اسرائیل و یکی دو تا از کشورهای عربی همه دنیا به این مسئله اذعان دارند و اعتراف می کنند.

سفیر سابق ایران در اردن در پایان تصریح کرد: بالاخره وقتی طرف های مهم بین المللی و غربی دارند شتابان به سمت ایران حرکت می کنند و دنبال بهبود و گسترش روابط اقتصادی و سیاسی هستند به طور طبیعی کشورهایی که به دلایل مختلف با نفوذ ایران در منطقه مخالف هستند به تدریج مجبور می شوند که این واقعیت و جایگاه ایران را به رسمیت بشناسند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز