وزیر اقتصاد:

حجم مبادلات اقتصادی ایران و اتریش به یک میلیارد دلار می‌رسد

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۰۹:۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۱۶۳۴۲
حجم مبادلات اقتصادی ایران و اتریش به یک میلیارد دلار می‌رسد
وزیر اقتصاد با بیان اینکه اتریش در برخی حوزه ها برای همکاری اقتصادی با ایران ابراز علاقه کرده است، گفت: این کشور همچنین علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در برخی حوزه های کلیدی نظیر حمل و نقل و فولاد اعلام کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علی طیب نیا پس از صبحانه کاری با همتای اتریشی خود در جمع خبرنگاران افزود: حجم مبادلات تجاری دو کشور هم اینک حدود 300 میلیون دلار است که امروز برای رساندن آن به یک میلیارد دلار هدف گذاری کردیم.

وی گفت: رابطه سیاسی ایران با اتریش همیشه مثبت و ارزنده بوده است و البته این کشور علاوه بر داشتن مزیت در برخی حوزه های صنعتی سابقه همکاری با ایران را دارد.

طیب نیا افزود: ما پیش از این طرح هایی را به آنها معرفی کردیم و طرف اتریشی نیز آنها را بررسی کرد و چندین طرح را پذیرفته و به ما پیشنهاد داده است.

وی اظهار داشت: الان همکاران ما در حال مذاکره با تیم های اتریشی برای عملیاتی کردن این طرح ها هستند و توافقاتی روی برخی از این طرح ها صورت گرفته است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی افزود: در جلسه امروز در زمینه گسترش همکاری های دو کشور و برخی مشکلات و محدودیت هایی که به خاطر شرایط ناشی از تحریم بوجود آمده بود توافقاتی انجام دادیم و قرار شد  گفتگوها را درباره مسائل مربوط به توسعه همکاری ها در زمینه مسائل بانکی و بیمه ای و حمل و نقل و برخی بدهی هایی را که از گذشته به اتریش داشتیم ادامه دهیم.

طیب نیا گفت: سیستم بانکی ما از گذشته مقداری بدهی به بانک های اتریشی دارد که درخصوص تسویه آنها بحث شد و توافق کردیم که چطور این بدهی را به اتریش تسویه کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز