وزیر امور خارجه برزیل در پاسخ به برنا:

مداخله نظامی در سوریه هیچ نتیجه‌ای ندارد

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱۱:۱۵:۳۹
کد خبر: ۳۱۸۰۰۶
مداخله نظامی در سوریه هیچ نتیجه‌ای ندارد
مائورو وییرا ضمن تبریک توافق ایران با 1+5 گفت: این توافق پیروزی دیپلماسی و یک نقطه عطف تاریخی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، مائورا ویرا وزیر امور خارجه برزیل در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان افزود: سال 2010 برزیل و ترکیه تعهد خود را به دیپلماسی در موضوع برنامه هسته ای ایران ابراز و بیانیه تهران را صادر کردند اما متاسفانه به نتیجه نرسید.

وزیر خارجه برزیل گفت: کشور ما از قطعنامه 2231 شورای امنیت درباره برنامه هسته ایران استقبال می کند.

وی افزود : افتخار بزرگی است که به عنوان وزیر خارجه برزیل در ایران هستم ما بازدیدهای مهمی داشتیم و در جلسات ، مسائل مهمی را بررسی کردیم.

مائورا ویرا گفت: با آقای ظریف در خصوص مسائل دو جانبه، چند جانبه و بین المللی تبادل نظر کردیم.

وی با بیان اینکه ما در پی تعمیق و ارتقای روابط ایران و برزیل تا سطوح بالا هستیم گفت: روابط ما در گذشته عالی بوده است و می خواهیم ادامه یابد.

وزیر خارجه برزیل از سفر وزرای صنعت و اشتغال برزیل در مهر ماه به ایران خبر داد و افزود: از جناب آْقای ظریف برای دیدار از برزیل دعوت کردیم همچنین موضوع بازدید وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران از برزیل را نیز بررسی کردیم.

وی با اشاره به اینکه روابط سیاسی برزیل و ایران اهمیت خاصی دارد گفت: فضا برای گسترش روابط دوجانبه و نیز افزایش سطح سرمایه گذاری بین دو کشور وجود دارد.

مائورا ویرا افزود: می توانیم با تبادل هیئت ها ، به ایران در خصوص مسائل داخلی و مشکلات پیش روی دولت ایران، یاری رسانیم و به ارتقای سطح زندگی مردم ایران کمک کنیم.

وزیر خارجه برزیل گفت: برزیل در 12 سال گذشته برنامه هایی در خصوص توسعه و انسجام اجتماعی اجرا کرده است و در این زمینه خواهان تبادل تجربه با ایران هستیم.

مائورو وییرا وزیر خارجه برزیل پس از نشست با دکتر ظریف در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص برنامه برزیل برای مبارزه با تروریست در سوریه و یمن گفت: برزیل همیشه از برنامه هایی که در راستای مبارزه با تروریست است حمایت کرده.

وی با اشاره به تاکید برخی دولت ها به منظور دخالت نظامی در سوریه اظهار داشت: ما معتقدیم که اقدام نظامی در سوریه پایان دهنده بحران نخواهد بود بلکه می بایست با مذاکره و مشارکت کشورها راه حلی مناسب و مسالمت آمیز برای پایان دادن به این بحران پیدا کنیم.

وییرا در پایان تاکید کرد: برزیل از تمامی ابتکارات مسالمت آمیز که در راستای  پایان دادن به این بحران باشد حمایت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز