تاجرنیا در گفت‌وگو با برنا:

نباید به اسم انقلابی‌گری از قانون عدول کرد

۱۳۹۴/۰۶/۲۷ - ۱۱:۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۲۰۰۳۱
نباید به اسم انقلابی‌گری از قانون عدول کرد
نماینده سابق مجلس گفت: نمی شود به اسم انقلابی گری، رفتارهای افراطی انجام داد و نمی شود برای اینکه افراد را محروم کرد از حق انتقاد و تفکرات اصولی خودشان آن ها را با شعار افراطی گری به نوعی کنار زد.

علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و مرز بین انقلابی‌گری و افراطی‌گری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا اظهار داشت:  من فکر می کنم که انقلابی گری با افراطی گری متفاوت است به هر حال اگر انقلابی گری را تعبیر کنیم اعتقاد به اصول و آرمان های انقلاب و تلاش در جهت تحقق آن ها طبیعتا یک ویژگی مثبت است که در بخشی از بدنه جوان جامعه ما وجود دارد که طبیعتا عملی کردن آن در شرایط کنونی که دولت مستقر در کشور داریم تمکین کردن به قانون است.

تاجرنیا افزود: در واقع یک فرد جوان انقلابی بیش از هر چیز تمکین به قانون را در واقع بایستی سرلوحه کار خود قرار دهد. این متفاوت است با افراطی گری، افراطی گری طبیعتا رفتارها و هنجارهایی است که به نوعی قانون گریز است یا فراقانونی می شود تعریف کرد و این دو مقوله دو مقوله متفاوت هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر جدا بودن راه و روش افراطی گری و انقلابی گری ادامه داد: نمی شود به اسم انقلابی گری، رفتارهای افراطی انجام داد و نمی شود برای اینکه افراد را محروم کرد از حق انتقاد و تفکرات اصولی خودشان آن ها را با شعار افراطی گری به نوعی کنار زد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: من فکر می کنم آن چیزی که امروز در فضای عمومی جامعه ما وجود دارد رنگ و بوی افراطی گری را بعضا بیشتر از رفتارهای انقلابی مشاهده می کند. این بحث را، ضمن اینکه باید به نقطه نظرات مقام معظم رهبری داشتند توجه جدی کرد اما در عین حال نبایستی این فکر برای افرادی بشود که بخواهند به اسم انقلابی گری از قانون و مقررات و چارچوب های تعریف شده بخواهد عدول شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز