نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد؛

راه‌اندازی نمایشگاه-موزه تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس

۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۱۵:۲۱:۵۰
کد خبر: ۳۲۲۷۲۹
راه‌اندازی نمایشگاه-موزه تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس
مرتضی بانک گفت: بعد از دفاع مقدس هنوز نتوانسته ایم آنچنان که شایسته است خدمات دولت را در دوران دفاع مقدس خوب تبیین و ارایه کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه-موزه تبیین و ارائه اقدامات دولت در دوران دفاع مقدس، مرتضی بانک نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در رابطه با اهداف تشکیل و راه اندازی این موزه اظهار داشت: در تاریخ هر ملت و هر کشوری مقاطعی است که به عنوان نقاط عطف آن ملت و آن جامعه به شمار می رود که سرنوشت تاریخی کشور را رقم می زند و تعیین می کند که در انقلاب اسلامی هم ما یک مقطع مهم تاریخی و تعیین کننده برای کشورمان داریم و آن هم دفاع مقدس است.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه نیروهای ضد انقلاب و مخالفین استقلال و عزت ملت ایران با هم متحد شدند تا انقلاب اسلامی را دچار نقصان کنند و با هدایت رژیم عراق جنگی را به این کشور تحمیل کردند.

بانک با اشاره به هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در برابر متجاوزان اظهار کرد: مردم با کمترین امکانات و کمترین تجهیزات اما با قوه ایمان و اعتقاد و ایثارگری برای حفظ اسلام و انقلابشان چنان درس جانانه ای به دشمنان انقلاب دادند که نهایتا بارشان را روی کولشان گذاشتند و از کشور خارج شدند.

وی افزود: دفاع مقدس نقطه عطف تاریخی برای تعیین سرنوشت ایران بود که با ایثارگری و جانفشانی و اعتقاد عمیق اسلامی مردم توانست از هجمه دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی جلوگیری کند و صدام را به عقب براند و نهایتا سرنوشت صدام هم معلوم شد و سرنوشت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران هم قدرتمندانه و پایدار ماند.

نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تاکید بر نقش مردم به عنوان عنصر اصلی در دفاع از کشور و انقلاب خاطرنشان کرد: اینکه مردم یک کشور هشت سال درگیر جنگ باشد و پا پس نکشند بزرگترین نیروی حمایت کننده معنوی و مادی بود و مردم ما واقعا نشان دادند که جلوی تجاوز و ظلم آنچنان متحد و واحد ایستادگی می کنند که به هیچ وجه در صفوف آن ها خللی ایجاد نشد.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری دومین عنصر را در پیروزی ملت ایران  وحدت، همدلی و یگانگی مردم برشمرد و گفت:  مردم تحت لوای رهبری امام خمینی(ره) و فرماندهان جنگ توانستند دفاع مقدس را هدایت کنند و در مسیر تعیین شده توسط رهبری این دفاع ادامه پیدا کرد و نهایتا هم موفقیت بزرگ را نصیب کشور کرد و در بخش های بعدی هم بسیج مردم و نیروهای جوان و بسیجی کشور تحت پوشش جریان بسیج حماسه بزرگی را آفریدند آن حماسه دفاع و ایمان را در جبهه های دفاع مقدس به وجود آوردند و در همین چارچوب سپاه، سرداران و فرماندهان سپاه و ارتش و نیروهای مسلح هم در حقیقت به عنوان جلودار و پرچم دار این حرکت توانستند که این وحدت و یگانگی را تکمیل و هدایت کنند و فرماندهی کنند و جنگ را به نتیجه برسانند و امروز هم همه آحاد مردم ونیروهای مسلح و دولتمردان تحت رهبری مقام معظم رهبری از دستاوردهای دفاع مقدس حمایت و پاسداری می کنند.

نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه اظهار داشت: در دوره دفاع مقدس کسانی که مدیریت کشور را بر عهده داشتند و همه دولتمردان از جمله وزارتخانه های مختلف از جمله جهاد، وزارت بهداشت و درمان، وزارتخانه های نیرو و نفت و همه دستگاه ها همپای ملت و رهبری در جبهه ها حضور داشتند و در پشتیبانی تمام عیار از دفاع مقدس از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی ادامه داد: دولت مردان علاوه بر تامین اعتبار و تامین تجهیزات و پشتیبانی های بهداشتی، درمانی و غذایی با حضور خودشان در جبهه ها هم چیزی حدود 23 هزار شهید دولت داریم. این دولت به همه امکانات خود در این مجموعه عظیم حماسی حضور فعال داشت و شاید بگوییم که بعد از دفاع مقدس هنوز نتوانستیم آنچنان که شایسته است خدمات دولت را در دوران دفاع مقدس خوب تبیین و ارایه کنیم.

بانک خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح برنامه ای برای ایجاد موزه دفاع مقدس وبرپایی نمایشگاهی را دارد و ما هم در راستای هماهنگی هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح انجام شده و با توجه به برنامه هایی که بوده در هفته دفاع مقدس در امسال تصمیم به برگزاری یک نمایشگاه-موزه دایمی گرفتیم که در همان چارچوب برنامه های ستاد کل است و امیدواریم که بتوانیم بخش کوچکی از نقش بزرگ دولت در دفاع مقدس را ارایه کنیم و این موزه و نمایشگاه مقدمه ای است تا بتوانیم طی سال های آینده تکمیل شود و جامع تر و کامل تر بتوانیم ابعاد مختلف خدمات دولت را در دوران دفاع مقدس نشان دهیم.

نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه "در دفاع مقدس دولت در سازماندهی و اجرا در جبهه ها حضور فعال داشت" اظهار داشت: تفاوتی که بین دفاع مقدس و جنگ هایی که در جهان اتفاق افتاده این است که در این دفاع مقدس دولت هم در سازماندهی و هم در جبهه ها حضور داشت چیزی که در هیچ جا اتفاق نیفتاده و بدیهی است که باید از این مجموعه فعالیت ها به نحو شایسته ای دفاع کرد و آن ها را مطرح کرد و آن ها را به یک شکلی در منظر عموم مردم به خوبی ارایه کرد. این است که این موزه نمایشگاه در هفته دفاع مقدس شروع به کار می کند.

معاون کل نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت علیرغم امکانات بسیار محدود، مشکلاتی که برای صادرات نفت داشت و مشکلاتی که برای تهیه امکانات داشت تمام شرایط را فراهم کرد که هیچگاه خلل کوچکی در تهیه امکانات برای دفاع مقدس ایجاد نشود و از همه شرایط گذشت، ضمن اینکه توانست زندگی مردم را هم به خوبی اداره کند این افتخار بزرگی برای دولت است که در دفاع مقدس نقش بسیار پررنگی را داشت و در پیروزی هایی که دفاع مقدس داشته این نقش نقش پررنگ و تعیین کننده ای بود.

نماینده دولت در تشکیل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه به نقش دولت در دفاع مقدس از جنبه های مختلف پرداخته می شود و همچنین خود موزه هم دایمی خواهد بود و همین طور که اشاره کردم طی سال های بعدی تکمیل می شود باتوجه به ضرورت و اهمیتی که دارد انشاءالله در آینده ستادی را برای بزرگداشت دفاع مقدس و نقش دولت در دفاع مقدس تشکیل خواهیم داد که بتواند جنبه های مختلف حضور دولت در دفاع مقدس را تکمیل کند هم به صورت شنیداری، هم کتبی و هم به صورت فیلم و نمایش و هم با مصاحبه با شخصیت ها و عناصری که هم در دولت که در هشت سال همراهی کردند آن ها را تبیین کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز