ولادمیر پوتین:

فقط مردم سوریه می توانند تعیین کننده آینده این کشور باشند

۱۳۹۴/۰۷/۰۴ - ۰۸:۳۸:۱۳
کد خبر: ۳۲۲۸۶۳
فقط مردم سوریه می توانند تعیین کننده آینده این کشور باشند
رئیس جمهور روسیه تصریح کرد فقط مردم سوریه می توانند تعیین کننده آینده این کشور باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ولادیمیر پوتین در گفتگو با برنامه شصت دقیقه در شبکه تلویزیونی سی بی اس در پاسخ به سوالی مبنی بر نوع نظر آمریکا به او گفت:« در آمریکا درباره من زیاد حرف می زنند. شاید آنها چیز دیگری ندارند که درباره اش حرف بزنند. اینکه مرا سزار بخوانند ، صفتی نیست که با من تناسب داشته باشد. لقبهای مختلفی به من داده اند. آنچه مهم است این است که برای منافع کشورم چه کارهایی انجام بدهم و درمقام رئیس جمهور روسیه چه مواضعی اتخاذ کنم.»

وی در پاسخ به سوالی درباره حمایتش از بشار اسد در سوریه گفت:« هرگونه اقدام برای نابود کردن دولت قانونی سوریه سبب بوجود آمدن وضعی می شود که در دیگر کشورهای منطقه یا مناطق دیگر وجود دارد. وضع لیبی مصداق همین مسئله است. ما در عراق نیز شاهد وضعی مشابه هستیم. بغیر از تقویت ساختار دولت تاثیرگذار در سوریه و کمک به آن درمقابله با تروریسم، هیچ راه دیگری برای حل مشکل سوریه وجود ندارد. درعین حال باید آنها (دولت سوریه) را تشویق کرد تا به گفتگوی منطقی با مخالفان مبادرت کند و به اصلاحات بپردازد.»

پوتین در پاسخ به این سوال که آیا رفتن بشار اسد باید پیش شرط مذاکرات سوریه باشد گفت:« توصیه من به کسانی که این سخن را مطرح می کنند این است که آنها باید این پیام را منتقل کنند که فقط مردم سوریه حق دارند مشخص کنند چه کسی کشورشان را اداره کند و چگونه این کار را انجام بدهد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز