کارشناس مسائل خاورمیانه:

جهان همسو با ایران در حل بحران سوریه

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۱:۵۳:۳۴
کد خبر: ۳۲۳۹۰۴
جهان همسو با ایران در حل بحران سوریه
رویکرد جهان در مقابله با این مسئله دستخوش تغییر شده است در حالی که ما قبل تر شاهد گذاشتن پیش شرط برای کناره گیری بشار اسد از قدرت از طرف غربی ها بودیم ولی در حال حاضر می بینیم دیگر تاکیدی بر این پیش شرط نمی کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسن رویوران کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری در رابطه با تغییر نگرش جهان نسبت به نحوه برخورد با بحران سوریه گفت: رویکرد جهان در مقابله با این مسئله دستخوش تغییر شده است  در حالی که ما قبل تر شاهد گذاشتن پیش شرط برای کناره گیری بشار اسد از قدرت از طرف غربی ها بودیم، اما  در حال حاضر  تاکیدی بر این پیش شرط نمی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد:برای این عقب نشینی می توان چند دلیل عمده ذکر کرد اولین دلیل ایستادگی خود نظام سوریه در 5 سال گذشته بود که نشان دهنده این است که در سوریه هیچ ارگان دیگری همچون نظام مرکزی این کشور پایگاه اجتماعی ندارد .در این جنگ ما شاهد به شهادت رسیدن بیش از 50000 تن از نیرو های ارتش و داوطلبان مردمی بودیم.

دومین دلیل ورود ایران و روسیه در حمایت از نظام سوریه بود که شرایط را تا حد زیادی تغییر داد. روسیه اخیرا اعلام کرد از سوریه به طور جدی حمایت می کند و امکاناتی مانند  هواپیما ها و تانک های تی نود در اختیار سوریه قرار داد و این همکاری برای غربی ها تا حدی غیر مترقبه بود.

سومین دلیل هم کم رنگ تر شدن پروژه معارضین داخلی سوریه است.در حال حاضر باید پرسید این معارضین کجا هستند. در حال حاضر کمتر از 5 درصد منطقه در دست این معارضین است و 95 درصد در دست داعشی ها است

رویوران در پایان گفت: شرایط ذکر شده موجب رقم خوردن تغییرات جدیدی نسبت به حل بحران سوریه شده است. اما آنچه که مسلم است، باقی ماندن اسد بر سر کار پس از 5 سال درگیری پیروزی ایران و محور مقاومت به حساب می آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز