زاکانی خبر داد؛

گزارش جمع‌بندی برجام روز یکشنبه قرائت می‌شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۲:۳۰:۴۱
کد خبر: ۳۲۴۶۹۱
گزارش جمع‌بندی برجام روز یکشنبه قرائت می‌شود
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: روز شنبه گزارش جمع‌بندی برجام تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود و روز یکشنبه صبح گزارش در صحن علنی قرائت و بقیه اقدامات انجام خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام با حضور در جمع خبرنگاران کار جمع‌بندی گزارش را در روز گذشته پایان یافته خواند و گفت: اکنون تدوین، ویراستاری و نظر نهایی کمیسیون در مورد برجام در دست اقدام است.

وی ادامه داد: طبق جلسه‌ای که با لاریجانی داشتیم، قرار شد روز شنبه گزارش جمع‌بندی برجام تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود و روز یکشنبه صبح گزارش در صحن علنی قرائت و بقیه اقدامات انجام شود.

زاکانی با اشاره به محتویات این گزارش گفت: گزارش جمع‌بندی برجام در بخش‌های مختلف و براساس مقدمات و کلیاتی تنظیم شده است و در بخش‌های مختلفی همچون سرفصل حقوقی، تحریم‌ها، اقتصادی، دفاعی، امنیتی، هسته‌ای و تخصصی، تحقیق و توسعه، فرهنگی، سیاسی ، اجتماعی و نهایتا پیشنهادات مربوطه تنظیم می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: در این گزارش نکات مثبت و هم نقاط ضعف برجام گفته شده است.

وی تاکید کرد: اراده کمیسیون در تحلیل گزارش برای امروز بود و طبق درخواست قبلی رئیس مجلس قرار بود سریع‌تر حاضر شود، اما به دلیل آنکه اسنادی که از سازمان انرژی هسته‌ای و وزارت خارجه درخواست کرده بودیم آماده نبود، این امر میسر نشد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با تاکید بر اینکه برخی از اسناد توسط وزارت امور خارجه و سازمان انرژی هسته‌ای ارائه شد، تصریح کرد: بخشی از همکاری این دستگاه‌ها با کمیسیون برجام بسیار خوب بود، اما در بخش دیگر یا به دلیل نبود اسناد و یا موضوع دیگری همکاری خوبی با ما نداشتند.

زاکانی بیان داشت: در گزارش کمیسیون برجام نمی‌توانیم به موضوعی رای دهیم و تنها پیشنهادات در آن ارائه می‌شود، اما با تشریک مساعی و همفکری قرار است یک طرح جامعی را در صحن داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: به زودی جلساتی  توسط فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان برگزار می‌شود تا با یک تفاهم طرحی را براساس برجام آماده و به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

زاکانی با بیان اینکه نمی‌توانم در مورد متن گزارش مطلبی را ارائه کنم، گفت: اما اگر در جلسات فراکسیون‌ها شرکت کنم، نظرات و پیشنهادات خود را بیان می‌کنم.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام تصریح کرد: احتمالا امروز و یا فردا آخرین جلسه کمیسیون ویژه برررسی برجام تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به مصافحه وزیر امور خارجه و اوباما اظهار داشت: به نظرم این یکی از خطاهای بسیار بزرگ است و آنها مشغول عادی سازی روابط هستند، چیزی را که آمریکایی‌ها سالهای سال انتظارش را داشتند و می‌خواستند به یک نوعی به یک حداقل‌هایی کمتر از این قانع باشند، اما اکنون دولت مسیر اشتباهی را برای عادی سازی روابط مانند دو سال پیش انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: امیدوارم آنها متنبه شوند و به عزت و منزلت ایران اسلامی و سرمایه که طی این 37 سال کسب شده خدشه‌ای وارد نکنند، زیرا  نکته مثبتی در این جنس از کارها وجود ندارد و همان داشته‌ها را هم از دست می‌دهند.

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: آوردن این بهانه که این مصافحه به صورت اتفاقی انجام شده، تنها مانند یک شوخی به نظر می‌رسد و امیدواریم متنبه شده و مسیر خود را از بطن جامعه و ملت جدا نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز