این بار حمله به لاریجانی دستور کار بود؛

رسایی باز هم صحن علنی را به آشوب کشید

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۱۱:۰۵:۱۰
کد خبر: ۳۲۵۹۶۶
رسایی باز هم صحن علنی را به آشوب کشید
تندروها و دلواپسان مجلس امروز آخرین شانس خود را برای نا امید کردن امید مردم امتحان کردند و با سردمداری حمید رسایی از هیچ تلاشی برای حفظ منافعشان فروگذار نکردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، پس از اینکه طرح دوفوریتی با 100 امضا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت موافقین و مخالفین این طرح نظرات خود را ارائه دادند. علاالدین بروجردی و احمد توکلی به عنوان موافقین این طرح اظهار داشتند که طرح دو فوریتی«اقدام مناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی در اجرای برجام» دست دولت را برای مقابله با تهدیدات بین المللی باز می گذارد و به آن اجازه می دهد تا برجام را همانگونه که به نفع کشور است اجرا کند. همچنین تاکید داشتند که تصویب این طرح در هر دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان به اتفاق نظر اعضا رسیده است.

درمقابل حسین حاجی دلیگانی به عنوان نماینده مخالف این طرح اظهار داشت که طرح دو فوریتی با متن گزارش کمیسیون ویژه برجام همخوانی ندارد. حمید رسایی نیز به عنوان پایه ثابت مخالفین برجام مجددا ادعا کرد که دولت در این بخش خلاف قانون عمل کرده است که علی لاریجانی این ادعا را رد کرد.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح مجلس نیز در جرم دولت شریک می شود، مردم ایران بدانند که آنقدر که خانم موگرینی مجلس ایران را قبول داشت دولت قبول ندارد.

رسایی با فریاد ادعا کرد: رهبر انقلاب برجام را تایید نمی کند و حتی حاضر نشده به آن دست بزند، زیرا اگر آن را تایید می کرد، بررسی برجام را به مجلس نمی سپرد. وقتی دقت کنیم متوجه می شویم که تمامی خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبری در متن برجام رعایت نشده است.

در پایان در حالی که صدای نماینده تهران از شدت عصبانیت گرفته بود با اشاره به جلسه دو فراکسیون در رابطه با برجام فریاد می‌زد: نمایندگان خواهش میکنم این طرح که سرشار ازایرادات است را رد کنید تا فردای قیامت بتوانیم سر از قبر بلند کنیم. اگر این طرح در فراکسیون تایید شده پس چرا امضای آقایان حداد عادل و بذرپاش زیر این طرح نیست.

پس از سر و صدای رسایی علی لاریجانی با تاکید بر اینکه ارائه طرح دوفوریتی براساس پیشنهاد گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام است، ادامه داد: همچنین عنوان شده است که چرا طرح از قبل تهیه شده است؟ باید جواب داد که کمیسیون به این نتیجه رسیده بود که نتیجه کارش باید با طرح دوفوریتی آورده شود. صفحه 19 گزارش را ملاحظه کنید. در بند یک آمده است که یک طرح دوفوریتی بیاید.

وی در پاسخ به ادعای رسایی مبنی بر مخالفت آقایان حداد عادل و بذرپاش با طرح برجام تصریح کرد: برای اینکه مسئله ملی که رهبر انقلاب فرمودند با اجماع باشد و اختلاف نشود، جلساتی بین دو فراکسیون رهروان ولایت با فراکسیون اصولگرایان مجلس برگزار شد. آقای رسایی می‌فرماید آقایون مخالفند. جناب آقایان حداد، بذرپاش، زارعی و آقایان دیگر؛ جلساتی با شما و دوستان دیگر نداشتیم؟  آیا قرار نشد که 3 نفر از فراکسیون اصولگرایان و رهروان بنشینند و این طرح را آماده کنند.

سپس حداد عادل به نشانه تایید صحبت های رییس مجلس سرش را تکان داد.

پس از پایان صحبت های لاریجانی رسایی با عصبانیت به سمت حداد عادل رفت و دستش را محکم بر میز وی کوباند و چند لحظه ای با حالت عصبانیت با وی صحبت کرد.

سرانجام طرح برجام به صورت تک فوریتی توسط نمایندگان به تصویب رسید.

نظر شما
نظرات
خدابنده
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
آقای رسایی اگر شما به فکر فردای قیامت بودید وبه آن اعتقاد داشتید.در زمان بخوربخور وفسادهای دولت های قبلی صداتون در نیامد .مردم واقعا از شما متنفرند .بسه دیگه حیا کن.از یه آخوند بعیده همیشه ساز مخالف می زنه
محمد رضا
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
باید کاری کنید که دیگه پای امثال رسایی به مجلس باز نشه
elham
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
شرمنده ايم كه اين رسايي ايرانيه >‌شرمنده ايم كه اين نماينه مجلسمونه شرمنده ايم كه اصن اين رسايي .............
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
خدا کنه در اینده ای نزدیک همین فرزند ان و نوه هاتون داستان فریادها و تنهایی رسایی تو مجلس رو تو کتابای تاریخشون نخونن
همون جور که ما داستان تنهایی و فریادهای مدرس رو خوندیم
پاسخ ها
ی.ف
| -
عزیز دل برادر مدرس در کدام دادگاه همانند رسایی به جرم انواع تخلفات در دولت قبل و توسط جریان انحرافی محکوم شد؟مدرس کی مانند رسایی با هزینه های میلیاردی و منبع نامعلوم به سفرهای اروپایی رفت؟چرا در دولت قبل با آن همه تخلف ساکت بود؟آیامدرس هم گوشی تلفن آمریکایی استفاده می کرد همانند رسایی؟
مریم
|
-
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
پرخاشگری در رفتار نشانه درماندگی و دست و پا زدن های آخر است. کاش به فکر ملت بودین که در اون صورت دیگر نگران فردای قیامتتون نبودین!
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز