آتش برجام در خرمن تندروها؛

وظیفه سنگین مردم، مجلس و قوه قضاییه/ خانه تکانی مجلس در اسفند ماه

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۱۴:۱۲:۴۱
کد خبر: ۳۲۸۴۹۱
وظیفه سنگین مردم، مجلس و قوه قضاییه/ خانه تکانی مجلس در اسفند ماه
کلیات طرح اقدامات متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام با تمام حواشی آن تصویب شد اما کار اصلی هنوز باقی است و آن هم پاک کردن مجلس شورای اسلامی از افرادی است که به راحتی از ریختن خون یک انسان سخن می گویند.

گروه سیاسی خبرگزاری برنا- دوازده سال است که مساله هسته ای ایران به موضوعی بین المللی تبدیل شده و کشور درگیر حل و فصل آن به روش های مختلف بوده است. پس از کش و قوس های فراوان با تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت یازدهم از جمله رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان دکتر ظریف و البته حمایت های رهبری و همراهی ملت و زحمات سازمان انرژی اتمی و در راس آنها دکتر علی اکبر صالحی توافق در وین حاصل شد.توافقی که بنا به نظر اکثر کارشناسان داخلی و خارجی در راستای امنیت جهان و پایان تنش های هسته ای شده است و به نظر اکثر کارشناسان باعث قدرتمندتر شدن ایران در سطح بین المللی خواهد شد.

رسیدن به توافق از همان ابتدا آتشی عظیم در خرمن تندروهای داخلی و خارجی از جمله کاسبان تحریم و دلواپس‌نماهای داخلی و همچنین رژیم صهیونستی و تندروهای آمریکائی انداخت. آنها از هیچ تلاشی برای نرسیدن به توافق و پس از توافق برای اجرایی نشدن فروگذار نکردند. مخالفان داخلی که البته مخالفت آنها محدود به برجام نمی شود و دولت یازدهم را سد راه منافع شخصی و گروهی خود می دانند و برای مقابله با دولت به هر اقدامی دست زدند از تهدید به استیضاح تا استیضاح وزیر راه پیش رفتند و اگرچه موفقیتی به دست نیاوردند اما متاسفانه باعث کندی پیشرفت امور کشور و ایجاد شکاف در جامعه شدند.

برخی از مخالفین برجام با استفاده از تریبون های زیادی که در اختیار دارند و با استفاده از بیت المال طی روزهای گذشته و با نزدیک شدن به روزهای تصمیم گیری مهم مجلس فعالتر شدند، مخالفین با استفاده از روزنامه ها و سایت های زرد سیاسی با شانتاژ خبری و انواع و اقسام تهمت ها و فشار ها سعی در تاثیرگذاری بر نمایندگان و آلوده کردن فضای مجلس داشتند و حتی تجمع غیر قانونی چند نفره در مقابل مجلس را با تبلیغات و پشتیبانی حمایت کردند که آن هم به بن بست خورد.

امروز پس از مدت ها بحث و بررسی طرحی با عنوان اقدامات متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام به صحن علنی مجلس آمد. دو فوریت این طرح هفته گذشته موفق به کسب آرای لازم نشد و با تصویب یک فوریت آن مجدداً در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد. امروز کلیات آن به صحن مجلس آمد. اما اتفاقات امروز مجلس اوج بی اخلاقی تندروها بود. پس از فریادهای فراوان و بستن انواع دروغ ها و تهمت ها به همکاران خود از جمله ریاست مجلس و محکوم کردن نمایندگان به طراحی این طرح برای ذلت مردم ایران بالاخره نوبت به علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، رسید تا به عنوان نماینده دولت در موافقت با این طرح سخن بگوید اما صالحی که همیشه آرام و ماخوذ به حیا است اینبار برافروخته بود. اتفاقی نادر که هر کس صالحی را بشناسد از این حالت تعجب زده می شود.

رییس سازمان انرژی اتمی سخنان خود را آغاز کرد و اتفاقی را بازگو کرد که نه شان مجلس بود و نه در شان نظام جمهوری اسلامی؛ در مجلس شورای اسلامی و در جایی که امام راحل آن در راس امور قرار دادند  و رهبری نیز همیشه بر حفظ شان آن جایگاه تاکید دارند یک نماینده  قسم جلاله خورده که بر روی صالحی سیمان می ریزد و او را دفن می کند. این سخن لکه ای سیاه بر دامان مجلسی است که اکثریت آن منقش به اخلاق هستند.

باور کنید این تهدیدی است  که حتی دشمنان قسم خورده انقلاب هم جرات به زبان راندن آن را ندارند اما این ها چه کسانی هستند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در خانه ملت به راحتی از قتل یکی از پاکترین نیروهای انقلاب سخن می گویند. البته کسانی که همیشه حرکت های غیر قانونی را در کشور حمایت می کنند بعید نیست که این تفکرات را داشته باشند اما به زبان راندن آن، آنهم در مجلس اوج وقاحت است.

امروز در دفتر مجلس شورای اسلامی لحظه ای سیاه و تاریک و ننگین ثبت و ضبط شد. این سخنان قلب هرانسان آزاده و انقلابی را به درد خواهد آورد.

کلیات این طرح با تمام حواشی آن تصویب شد اما کار اصلی هنوز باقی است و آن هم تصفیه مجلس شورای اسلامی از افرادی است که به راحتی از ریختن خون یک انسان سخن می گویند.

کار اصلی را باید نمایندگان مجلس با استفاده از اختیارات خود در  رابطه با نظارت بر عملکرد نمایندگان انجام دهند. کار اصلی را باید قوه قضائیه انجام دهد که کسانی با این تفکر در میان مردم به راحتی جولان ندهند و در نهایت کار اصلی را باید ملت در انتخابات پیش روی مجلس انجام دهند و اجازه ورود چنین افرادی را به صحن مقدس مجلس ندهند و صد البته امروز قاطبه نمایندگان مردم با رای تاریخی خود نه تنها برای همیشه خود را به تاریخ این سرزمین حک کردند بلکه نشان دادند عقلانیت در کشور وجود دارد و عده ای تندرو دیگر نخواهند توانست فرجام ملت را دراختیار بگیرند

نظر شما
نظرات
وحید
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
سلام
درد همهتون به جونم تا اسفند ماه ... شما رو بیرون انداختیم ان شاا... نصف شهر رو شیرینی میدم ... اخه تا کی یه عده اقلیت بیخود .....
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
هر کسی که به فکر اجرایی کردن برجام باشه خائنه، برجام ذلت و خاری برای ایران میاره
پاسخ ها
آنتی دلواپس
| -
وقتی اکثریت نمایندگان به تصویبش رای دادن ( یعنی اکثریت مردم ایران )، اقلیتی امثال شما باید سر تمکین فرود بیارید! معنای جمهوری یعنی همین. مگر اینکه به دیکتاتوری اقلیت معتقد باشید.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
0
خائن شما و نماینده هایی هستید که از کیسه ملت میخورید اما ذره ای ملت براتون مهم نیستن، خائن شمایید که هشت سال ساکت بودید حالا که دستتون از بیت المال کوتاه شده زبون درآوردید
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز