ولایتی در دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق:

ملت عراق اجازه تجزیه این کشور را نخواهند داد

۱۳۹۴/۰۷/۱۹ - ۲۰:۳۵:۵۷
کد خبر: ۳۲۸۶۴۸
ملت عراق اجازه تجزیه این کشور را نخواهند داد
علی اکبر ولایتی عصر امروز در دیدار یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: عراق کشور بسیار مهمی است و در تمامی زمینه ها مردم آن، ملت واقعی محسوب می شوند و شایسته بهترین ها هستند که باید با تدبیر و برنامه ریزی درست، این کشور مورد اهتمام قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما از هرگونه فعالیت بین المللی تحت نظارت سازمان ملل برای دستیابی به صلح و امنیت و استقرار ثبات در کشور عراق استقبال می کنیم.

ولایتی با ابراز تاسف از نظرات آمریکایی ها مبنی بر تجزیه عراق گفت: متاسفانه برخی کشورها و به ویژه آمریکا به دنبال تجزیه عراق هستند و گمان می کنند اگر این موضوع تحقق یابد همه مشکلات این کشور حل خواهد شد اما باید تاکید کرد که چنین موضوعی درست نیست. عراق ملتی متحد و مرکب از شیعیان، اهل سنت و کردها است که اجازه نمی دهد چنین توطئه هایی محقق شود.

در ادامه این دیدار یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق اظهار داشت: عراق به کمک ها و حمایت های بین المللی کشورهای مختلف در موضوع متنوعی از جمله اقتصادی و تحقق اصلاحات نیاز دارد.
وی ادامه داد: پیام ما به همه گروه های عراقی این است که از دولت این کشور حمایت کنند تا از بی ثباتی جلوگیری شود.

یان کوبیش در ادامه به تحلیل شرایط منطقه و حضور روسیه در سوریه پرداخت و گفت: ورود روسیه در موضوع کشور سوریه دارای فرصت ها و خطرهایی است که باید اهداف بلندمدت و کوتاه مدت مبارزه با داعش مدنظر قرار گیرد.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز