همسر شهید علی محمدی:

بی اطلاعی جهان از ۱۷ هزار شهید ترور نشان از مظلومیت کشور است

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۴:۵۴:۳۹
کد خبر: ۳۲۹۷۶۳
بی اطلاعی جهان از ۱۷ هزار شهید ترور نشان از مظلومیت کشور است
خانواده شهدای هسته ای طی نشست و دیداری صمیمی با معاون فرهنگی قوه قضاییه به طرح مسایل، مشکلات و مظلومیت های شهدای هسته ای کشور پرداختند.

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری برنا، به نقل از گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، در این دیدار ابتدا همسر شهید علی محمدی با بیان این که ملت ایران و انقلاب ایران مظلوم واقع شده اند، گفت: در سفرهایی که در مجامع بین المللی داریم وقتی به شهروندان آن کشور می گوییم ما در ایران ۱۷ هزار شهید ترورو داریم باور نمی کنند و حیرت زده می شوند و این نشان از مظلومیت کشور است.

همسر شهید رضایی نژاد نیز به بیان اتحاد رسانه های بیگانه بر روی موضوعات و زندانیان به اصطلاح حقوق بشری پرداخت و گفت: همه رسانه های بیگانه و گروه های ضد انقلاب برای یک زندانی که جرم او جاسوسی بوده بسیج می شوند و پیگیر دادخواهی آنان می شوند؛ اما دانشمندان هسته ای که ترور شده و افتخار ملی بوده اند در داخل هم مظلوم هستند، چراکه با گذشت قریب به ۶ سال از شهادتشان حتی یک دادخواست هم به مراجع بین المللی تحویل نشده است.

همسر شهید احمدی روشن هم با بیان این که شهدای ترور فقط ما چند خانواده نیستیم، گفت: ما ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم که اگر پرونده این شهدا باز شود و مورد پیگرد بین المللی قرار بگیرد، به ایجاد یک فرهنگ در کشور تبدیل می شوند و امیدواریم که با این اقدامات، ان شاالله حرکات تروریستی در کشور کمرنگ شده و حتی از بین برود.

همسر شهید شهریاری هم با بیان این که از مجامع بین المللی انتظار خاصی نداریم چراکه آنان و مواضعشان را خوب می شناسیم گفت: از نوع رفتار و موضع گیری های مجامع بین المللی در موضوعات حقوق بشری نظیر مسایل غزه، بحرین، عراق و ... می توان فهمید که نباید انتظار چندانی از آنان داشت، اما این مساله دلیل نمی شود که دولت و دستگاه های متولی داخلی این حقوق را پیگیری و دنبال نکنند.

وی با بیان این که در همان زمان ترور نامه ای از سوی چند تن از همسران شهدای هسته ای به بان کی‌مون ارسال شد گفت: متاسفانه بازخورد خاصی را ندیدیم و آقای بان کی‌مون فقط طی پاسخی اظهار تاسف کردند و انگار نه انگار که این دانشمندان ناجوانمردانه ترور شده اند و گویی در یک سانحه رانندگی به شهادت رسیده اند.

ساروقیان رییس بسیج اساتید استان تهران هم در این جلسه با بیان این که هدف از این نشست تشکیل پرونده های حقوقی قضایی نیست گفت: درصددیم تا فرهنگ سازی در زمینه مطالبه گری حقوقی دانشمندان هسته ای و فعالان این حوزه را بالا ببریم و بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم که امیدواریم با کمک معاونت فرهنگی قوه قضاییه این اتفاق صورت بپذیرد.

وی با بیان این که این شهدا متعلق به خانواده های شان نیستند گفت: شهدای هسته شهدای ملی هستند و به همه ملت متعلق هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز