بروجردی در جمع خبرنگاران:

برجام و اجرای آن هیچ ارتباطی با برنامه موشکی ایران ندارد

۱۳۹۴/۰۷/۲۵ - ۱۴:۲۷:۳۶
کد خبر: ۳۳۰۶۱۴
برجام و اجرای آن هیچ ارتباطی با برنامه موشکی ایران ندارد
بروجردی:برجام ارتباطی با برنامه موشکی ایران ندارد همانگونه که وزارت خارجه بعد از صدور قطعنامه شورای امنیت بیانیه رسمی داد، عملی شدن این نظر بود که انجام شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا ، علاء الدین بروجردی روز شنبه در حاشیه نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیرش به سوریه افزود: ما در چارچوب مجموعه سفرهایی که در جهت حمایت از سوریه به عنوان کشور خط مقدم مقاومت تا کنون داشته ایم و به دلیل ورود روسیه به عرصه مبارزه جدی با تروریست ها که وضعیت جدیدی را در صحنه رقم زد این سفر را انجام دادیم.

وی با اشاره به دیدارش با مقامات عالیرتبه سوریه از جمله رییس جمهور، رییس مجلس، وزیرامورخارجه و مسوول اطلاعاتی سوریه ادامه داد: در این سفر عنوان شد بمباران های مناطقی که تروریست ها در آن حضور دارند توسط روسیه هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ نظامی بسیار تاثیرگذار بوده و شرایط برای آزادسازی مناطق تحت اشغال آنها بیش از گذشته فراهم شده است، از این رو باید طی روزهای آینده منتظر خبرهای جدیدی باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به دلیل گره خوردگی مسایل سوریه و لبنان معمولا ما در این سفرها ملاقاتی با مقامات لبنانی داریم، از این رو با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و وزیر امورخارجه و نخست وزیر لبنان هم دیدار کردیم.

بروجردی با تاکید بر این که نگرانی از گروه های تروریستی نگرانی جدی همه منطقه است، گفت: در این راستا هم اتفاق خوبی به وجود آمده برای جدیت بیشتر در مقابله عملی با گروه های تروریستی نه نمایشی همانند آمریکا.

وی درباره آخرین وضعیت سوریه نیز توضیح داد: وضعیت سوریه بهتر از گذشته است، ضمن این که تحولات لحظه ای است و چون عملیات از محورهای مختلف ادامه دارد هر روز خبرهای جدیدتری می رسد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی درباره حضور نیروهای ایران در سوریه اظهارداشت: در کنفرانس دمشق از ما پرسیدند شما در آنجا نیرو دارید که ما گفتیم حضور ما در سوریه به عنوان مستشاری است و این به عنوان سیاست ادامه دارد، در این راستا هرگونه درخواست جدید از سوی دولت سوریه به ما بررسی می شود.

بروجردی درباره آزمایش موشکی اخیر ایران نیز گفت: برجام و اجرای آن هیچ ارتباطی با برنامه موشکی ایران ندارد همانگونه که وزارت امورخارجه بعد از صدور قطعنامه شورای امنیت بیانیه رسمی داد، عملی شدن این نظر بود که انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عربستان در این نشست حضور نیافته آیا مخالف برگزاری این نشست است؟ گفت: این بدان دلیل است که عربستان معتقد به مبارزه با تروریست ها نیست و به آنان کمک کرده و آنها را تقویت می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز