پوردستان در زرمایش محرم:

برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های انتحاری در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۹:۰۷:۱۳
کد خبر: ۳۳۱۵۸۰
برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های انتحاری در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم
پور دستان: برای نخستین بار از ربات‌های انتحاری در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم. البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بود و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری اشاره کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: این نیرو در رزمایش مشترک محرم برای نخستین بار از ربات‌های انتحاری در حوزه دفاع زمینی استفاده کرد.

به گزارش گروه سیای خبرگزاری برنا ، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در آخرین روز رزمایش محرم گفت : مرحله اول رزمایش نیروی زمینی با اجرای عملیات موفق یکان‌های واکنش سریع انجام شد که در این مرحله برای حفظ انعطاف‌پذیری، سرعت و افزایش قدرت تاکتیکی نیروهای واکنش سریع در برابر تهدیدات، وضعیت‌های مختلفی را ایجاد کردیم و این نیروها توانستند خیلی سریع و با قدرت به اهداف تعیین شده دست یابند.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش در رزمایش مشترک «محرم» با توجه به نوع تهدیدات و فضای ناهمطراز و نیز جنگ‌های نیابتی، تاکتیک های خود را ترسیم کرد که در کنار این موضوع سلاح‌های ویژه‌ای را نیز در این خصوص بکار گرفتیم.

پوردستان ادامه داد: برای نمونه از رادارهای مراقبت زمینی که چشم بینای ما در شب و روز هستند، استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از انواع تک‌تیراندازها در کالیبرهای مختلف استفاده کردیم، به نصب سلاح‌های جدید بر روی بالگردها اشاره کرد و اظهار داشت: از انواع سلاح‌های ضد زره همانند موشک «دهلاویه» که از قدرت نفوذپذیری بالایی برخوردار است، نیز در این رزمایش استفاده شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین عنوان کرد: برای نخستین بار در این رزمایش از ربات‌های انتحاری در حوزه دفاع زمینی استفاده کردیم. البته این سلاح‌ها، تنها بخشی از تسلیحات جدید بکارگیری شده در رزمایش بود و به دلیل ملاحظات امنیتی نمی‌توان به سلاح‌های دیگری که در رزمایش محرم استفاده شدند، اشاره کرد.

 

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز