نعمت زاده:

روابط بانکی میان ایران و آفریقای جنوبی باید گسترش یابد

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۱:۱۹:۴۴
کد خبر: ۳۳۷۶۰۲
روابط بانکی میان ایران و آفریقای جنوبی باید گسترش یابد
نعمت‌زاده اظهار داشت: میان ایران و آفریقای جنوبی زمینه همکاری‌های بسیار زیادی فراهم است و با توجه به اینکه در ایران منابع گازی فراوانی وجود دارد این بخش می‌تواند منشأ سرمایه‌گذاری آفریقا در ایران باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در نشست همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین گروه اقتصادی و تجاری از آفریقای جنوبی به ایران سفر کرده است، گفت: این سفر باید سرآغازی برای همکاری‌های جدی در آینده باشد. در سال‌های گذشته برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و ایجاد یک شرکت مشترک سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی سفری به آفریقای جنوبی داشتیم و در طی این سفر توافق برای سرمایه‎گذاری به صورت 50- 50 صورت گرفت، اما متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل فشارهای کشورهای غربی سرمایه‌گذاران آفریقایی ایران را به طور موقت ترک کردند و امیدواریم در شرایط جدید شاهد بازگشت آنان و شایر سرمایه‌گذاران آفریقایی به ایران باشیم.

وزیر صنعت، فولاد و معادن را از دیگر زمینه‌های همکاری میان دو کشور عنوان کرد و گفت: ما در آفریقا معدنی داریم که علاقمند به سرمایه‌گذاری مشترک در این بخش هستیم.
 
وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موانع میان توسعه روابط میان دو کشور گفت: روابط بانکی یکی این موانع است که بدون آن توسعه تجارت هیچ معنا و مفهومی ندارد و مشکل دیگر در بخش توسعه روابط، حمل و نقل است که حتما باید پرواز هوایی مستقیم میان ایران و آفریقای جنوبی برقرار شود.
 
نعمت‌زاده در پایان گفت: ارتباط مستمر و فعال کشتیرانی باید میان دو کشور برقرار شود که امیدواریم با رفع تحریم‌ها شاهد آن باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز