تخت روانچی:

تحریم‌های بین‌المللی در کوتاه‌ترین زمان لغو خواهد شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۳:۱۱
کد خبر: ۳۳۸۱۸۴
تحریم‌های بین‌المللی در کوتاه‌ترین زمان لغو خواهد شد
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه اظهار داشت: با اجرای برجام در کوتاه ترین زمان ممکن تحریم های بین المللی لغو خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، نشست مشترک سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای حوزه آمریکای لاتین در تهران با سفرای ایران در این منطقه با حضور مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه و مدیران ارشد حوزه آمریکا در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه، به جایگاه کشورهای حوزه آمریکای لاتین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی اشاره کرد.

وی در مورد تغییرات به وجود آمده در جامعه جهانی و ظرفیت های اقتصادی قابل توجه در منطقه آمریکای لاتین، تاکید کرد: در چنین فضایی فرصت های مهمی برای همکاری فراهم شده و باید مسیر همکاری ها را برای شکوفایی روابط هموار کرد.

تخت روانچی، سفر روسای جمهور کشورهای آمریکای لاتین به تهران برای شرکت در اجلاس بین المللی گازی را فرصتی مغتنم برای رایزنی با هدف توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و منطقه ای برشمرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک مقامات ارشد کشورمان به منطقه آمریکای لاتین سفر کنند.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به تحولات خاورمیانه، پدیده تروریسم و افراط گرایی را معضل بین المللی برشمرد و گفت: مبارزه با این پدیده شوم تنها با همکاری و مشارکت تمامی کشورهای منطقه خاورمیانه و جامعه بین المللی امکان پذیر است.

معاون وزیر امور خارجه همچنین ضمن تشریح آخرین روند اجرای برجام، پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال اجرای برجام را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد با اجرای برجام در کوتاه ترین زمان ممکن تحریم های بین المللی لغو شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز