پیشنهاد اردوغان به مسکو:

پوتین بیاید این مشکل را بین خودمان حل کنیم

۱۳۹۴/۰۹/۰۷ - ۱۴:۳۹:۳۷
کد خبر: ۳۴۴۴۷۵
پوتین بیاید این مشکل را بین خودمان حل کنیم
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز در منطقه بالیک اسیر در غرب این کشور گفت:به روسیه می گوییم که بیاید این مساله را در قالب مرزهای خود گفت و گو و حل کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز در منطقه بالیک اسیر در غرب این کشور، بار دیگر به موضوع تنش در روابط آنکارا و مسکو بر سر اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسی در مرز سوریه، پرداخت و به رغم رد پیشنهادات وی برای گفت و گو از سوی مسکو، خواسته خود را در خصوص ملاقات با پوتین در حاشیه نشست تغییرات اقلیمی در پاریس تکرار کرد.

رئیس جمهور ترکیه  گفت: به روسیه می گوییم که بیاید این مساله را در قالب مرزهای خود گفت و گو و حل کرده و اجازه ندهیم ابعاد مختلف روابط دو کشور ضرر ببیند و هیچکس را نیز از این وضع خوشحال نکنیم.

وی با اشاره به اینکه نشست عالی تغییرات اقلیمی سازمان ملل فردا دوشنبه در پاریس تشکیل خواهد شد، گفت: امیدوارم این نشست را به فرصتی برای گفت و گو تبدیل کنیم.

اردوغان اظهار کرد: کشورش نمی خواهد شاهد بزرگ شدن مساله بین دو کشور و تبدیل شدن آن به یک مسئله فرسایشی در روابط باشد و می خواهیم که طرف ها با یک رهیافت مثبت به مسئله نگاه کنند.

رییس جمهوری ترکیه در پایان گفت: ترکیه نمی تواند به تکرار موارد نقض حریم هوایی خود اجازه دهد و در چنین صورت حرمت حریم از بین رفته و حق حاکمیت این کشور نقض می شود.

نظر شما
نظرات
دردآشنا
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
0
0
این آقای اردوغان یک غلطی کرده وتوی آن مانده حالا بای منت عمه وخاله رابکشد چراعاقل کند کاری..... البته عاقل!
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز