وزیر نیرو:

۲۷ سد در خراسان رضوی در حال بهره برداری است

۱۳۹۴/۰۹/۲۰ - ۱۲:۵۹:۰۴
کد خبر: ۳۴۸۳۷۶
۲۷ سد در خراسان رضوی در حال بهره برداری است
وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون 27 سد در خراسان رضوی ساخته شده که در حال بهره‌برداری است و در چند روز آینده 2 سد دیگر به سدهای خراسان رضوی اضافه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمید چیت‌چیان ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری و هماهنگی استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال 93 و 94 مجموعاً 6700 کنتور هوشمند در خراسان رضوی نصب شده است.

وی با بیان این که حدود ۹۴ درصد از چاه‌های برقی خراسان رضوی به کنتور هوشمند برای کنترل میزان برداشت آب آن‌ها مجهز شده‌اند، ادامه داد: در 10 سال اخیر میزان بارش از 224 میلی‌متر به 196.8 میلی‌متر کاهش پیدا کرده است و شاهد افت بارندگی در این استان هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه 6.8 میلیارد متر مکعب منابع آب تجدید شونده وجود دارد، تصریح کرد: میزان مصرف آب در این استان 7.9 میلیارد متر مکعب بوده و در این زمینه کمبودهایی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت احیا و تعادل‌بخشی به آب‌های زیرزمینی در خراسان رضوی تأکید کرد: برای این موضوع پلمب شدن چاه‌های غیرمجاز و مشخص شدن میزان برداشت چاه‌های کشاورزی در نظر گرفته شده است زیرا در 12 سال گذشته برداشت‌های بیش از حدی از چاه‌های خراسان رضوی صورت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز