حجت الاسلام اشراقى در دیدار حزب اراده ملت:

امام (ره) با تمام وجود اعتقاد به توانایی جوانان داشت/ مجلس آینده حاشیه‌های سیاسی دولت را کم کند

۱۳۹۴/۰۹/۲۳ - ۲۰:۴۳:۰۸
کد خبر: ۳۴۹۳۸۹
امام (ره) با تمام وجود اعتقاد به توانایی جوانان داشت/ مجلس آینده حاشیه‌های سیاسی دولت را کم کند
شاخه جوانان حزب اراده ملت با حجت الاسلام و المسلمین مرتضى اشراقى نوه امام خمینى (ره) دیدار کرد.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام اشراقی در دیدار با حزب اراده ملت اظهار داشت: به علت روح آرمان خواهی و عدالت طلبی، حضور جوانان جز لاینفک حرکات اجتماعى در کشور است، و در زمان رسول اکرم(ص) نیز بخش عمده ای از یاران ایشان در روزهای اول بیعت جوانان بودند
 
وی ادامه داد: بزرگترین اتفاق سیاسی تاریخ این کشور نیز یعنی انقلاب اسلامی با حضور جدی جوانان به ثمر نشست. اما اوج حضور جوانان در مدیریت یک بحران بزرگ را در جنگ شاهد هستیم. امام در سخت ترین شرایط کشور که تمام قدرت های جهان دیگر کار انقلاب را تمام شده میدانستند به جوانان اعتماد کرد و مدیریت جنگ را به جوانان سپرد. این نشان دهنده این است که امام با تمام وجود اعتقاد به توانایی جوانان داشت.
                                                                                                                                        حجت الاسلام اشراقی اضافه کرد: خوشبختانه بعد از حضرت امام نیز مقام معظم رهبرى حضرت آیت الله خامنه ای رهبری جامعه را در دست گرفتند که در میان روحانیون بیشترین ارتباط را با جوانان و دانشجویان را داشتند.وقتی بیانات ایشان را نگاه میکنیم  برای حل مشکلات بیشترین خطابشان به جوانان است.
                                          
وی اظهار داشت: اما علیرغم توصیه های حضرت امام  و تاکیدات مقام معظم رهبری متاسفانه به نظر می رسد، هنوز جوانان جایگاه در عرصه مدیرتی کشور تثبیت نشده است.
 
نوه امام خمینی (ره) بیان کرد:  نسل اول و دوم انقلاب باید هر چه سریعتر با انتقال تجربیات خود به نسل سوم و چهارم انقلاب آینده مدیریتی نظام را تضمین کنند. متاسفانه شاید همین امروز هم دیر باشد.
                                                                                                                                        
وی در ادامه افزود: اگر فرصت پیش رو در دولت تدبیر و امید برای تربیت و توانمندسازی مدیران جوان از دست رود با یک نسل جوان روبرو خواهیم بود که فقط سابقه فعالیت های مدنی و سیاسی را دارد و این یعنی بروز یک بحران مدیریتی در پایان افق چشم انداز 20 ساله خواهد بود.
 
وی اضافه کرد:  من معتقد هستم بستر سازی حضور جوانان در مسئولیت های اجرایی کشور باید از اولویت های مجلس آینده باشد
 
حجت الاسلام اشراقی گفت: واقعیت این است در زمینه تربیت مدیران جوان قصور جدی داشته ایم. قصوری که آینده اجرایی این کشور را شدیدا تهدید میکند.  انتظار میرود در دوره پسا تحریم و کاهش بخشی از مشکلات دولت و افتادن اقتصاد کشور در مسیر طبیعی خود دولت تدبیر و امید که با تلاش جوانان امیدوار به پیروزی رسید توجه بیشتری به بکارگیری جوانان در عرصه اجرایی بنماید.
 
وی در ادامه افزود: امام در دوره ی خودش به جوانان کاملا اعتماد کرد. میانگین سن فرماندهان جنگ که مهم ترین بحران کشور بود زیر 30 سال بود. مجلس اول را که نگاه میکنیم میبینیم تعداد زیادی از نمایندگان آن جوان میباشند. ما نمی گوییم همان مجلس تکرار شود نمی گوییم افراد با تجربه و کار آزموده در خانه بنشینند و جوانان مسئولیت ها را به عهده بگیرند اما می توانیم جوانان را در کنار با تجربه ها قرار دهیم.

وی در پایان گفت: وظیفه ى اصلى مجلس آینده این است که حاشیه های سیاسی دولت را کم کند تا دولت در آرامش کامل به رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعى بپردازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز