دکتر روحانی در دیدار سفیر جدید اسلوونی:

شرایط برای توسعه همکاری‌های تهران – لوبلیانا مهیا است

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۲:۰۶:۱۱
کد خبر: ۳۵۱۸۶۷
شرایط برای توسعه همکاری‌های تهران – لوبلیانا مهیا است
رییس‌ جمهوری با اشاره به توافق هسته‌ای با 1+5 و رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک، گفت: باید از شرایط به وجود آمده برای بهره‌برداری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایران و اسلوونی در جهت توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه میان دو کشور، استفاده کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار ایگور جوکیچ سفیر جدید آکرودیته اسلوونی در تهران، ضمن ابراز امیدواری از اینکه دوران مأموریت وی منجر به شکوفایی و ارتقاء روابط تهران -  لیوبلیانا  شود، گفت: با استفاده از فرصت پسابرجام، باید  برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات تلاش کنیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به شرایط کنونی منطقه و جهان، بر ضرورت همکاری‌های سیاسی و دیپلماتیک ایران و اسلوونی در زمینه مبارزه جمعی با تروریسم نیز تأکید کرد و افزود: امروز تروریسم به عنوان معضلی جهانی، همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی را تهدید می‌کند.

"ایگور جوکیچ" سفیر جدید آکرودیته اسلوونی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان با بیان اینکه زمینه‌های خوبی برای توسعه مناسبات در بخش‌های مختلف میان دو کشور فراهم است، گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در دو کشور می‌تواند در جهت توسعه تقویت و بهبود روابط ایران و اسلوونی بکار گرفته شود.

وی همچنین از سفر وزرای اقتصاد و خارجه این کشور و نیز بازگشایی سفارت این کشور در تهران خبر داد و گفت که لوبلیانا در حال برنامه‌ریزی برای سفر رییس‌ جمهور اسلوونی به ایران در آینده نزدیک می‌باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز