آخرین اخبار از روند ثبت نام انتخابات؛

امیری: دو هزار و ۳۵۵ نفر برای انتخابات مجلس اعلام آمادگی کردند

۱۳۹۴/۰۹/۳۰ - ۱۲:۰۵:۰۸
کد خبر: ۳۵۱۹۱۴
امیری: دو هزار و ۳۵۵ نفر برای انتخابات مجلس اعلام آمادگی کردند
امیری گفت: تاکنون دو هزار و 355 نفر برای انتخابات مجلس اعلام آمادگی کردند که ازاین تعداد 129 نفر خانوم هستند.بیشترین فراوانی از نظر سنی بین41 تا 45 سال و کمترین فراوانی بین 30 تا 35 سال است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور درمورد آخرین آمار ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس و خبرگان رهبری گفت: در خصوص ثبت نام کنندگان خبرگان رهبری بیشترین فراوانی از نظر سنی بین 51 و 58 سال است. تاکنون 299 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 30 نفر علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای تحصیلات دانشگاهی در مقطع دکترا هستند. 34 نفر دیگر دارای مدرک فوق لیسانس هستند.

سخنگوی وزارت کشور در مورد ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس نیز اظهار کرد:‌تاکنون دو هزار و 355 نفر برای انتخابات مجلس اعلام آمادگی کردند که ازاین تعداد 129 نفر خانوم هستند.بیشترین فراوانی از نظر سنی بین41 تا 45 سال و کمترین فراوانی بین 30 تا 35 سال است. از کل تعداد ثبت نام کنندگان 298 نفر دارای مدرک دکترا ، یک هزار و 393 نفر دارای مدرک فوق‌لیسانس، و 112 نفردارای مدرک لیسانس هستند.

امیری در مورد حداقل مدرک تحصیلی لازم برای ثبت نام در انتخابات مجلس نیز تصریح کرد: البته کسانی که دارای مدرک لیسانس هستند باید توجه کنند در صورتی که نتوانند از امتیازات قانونی بهره مند شوند و یا سابقه‌ای نداشته باشند نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند، زیرا حداقل مدرک لازم فوق‌لیسانس است.

وی همچنین تاکید کرد که کسانی که در انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند می‌توانند در انتخابات مجلس نیز حضور داشته باشند و از نظر قانونی منعی ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز