گزارش برنا از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری؛

وزرای احمدی نژاد در راه خانه ملت/ آیت الله موحدی کرمانی در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۰۹:۰۵:۴۴
کد خبر: ۳۵۲۱۳۲
وزرای احمدی نژاد در راه خانه ملت/ آیت الله موحدی کرمانی در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد
ششمین روز ثبت نام از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز از نام نویسی از داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا،  ششمین روز ثبت نام از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز از نام نویسی از داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان در فرمانداری و وزارت کشور ساعت 8 صبح آغاز شد.

صبح امروز علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران با ارائه آخرین آمار  از تعداد ثبت نام شدگان گفت: تا این لحظه 372 نفر ثبت نام کردند که 10 نفز از آن ها امروز صبح روند ثبت نام خود را طی کرده اند.

وی درباره آخرین آمر تعداد ثبت نام کنندگان در کل کشور گفت:تا کنون 2903 نفر در کل کشور ثبت نام کردند که 67 نفر از ان ها امروز روند ثبت نام خود را طی کرند.

پورعلی مطلق درباره فراوانی سنی افرادی که تا کنون برای مجلس ثبت نام کرده اند گفت: 515 بین 456 تا 50 سال، 384 نفر بین 51 تا 55 سال و 10 نفر بین 71 تا 75 سال و 486 بین 30 تا 35 سال سن داشته اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره میزان تحصیلات ثبت نام شدگان تاکنون گفت: 443 نفر دارای مدرک دکتری، 32 نفر دارای مدرک حوزوی، 161 نفر دارای مدرک لیسانس و الباقی دارای مدرک فوق لیسانس بوده اند.

وی ادامه داد: روز گذشته بیشترین افراد ثبت نام شدند.در سراسر کشور روز دوشنبه 1147 نفر برای مجلس شورای اسلامی و 122 نفر برای مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.

وی درباره تعداد ثبت نام شدگانی که زن بودند گفت: تاکنون 5 نفر برای خبرگان و 216 نفر برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان خاطرنشان کرد: در کل کشور هم تهران با 72 نفر، اصفهان با 28 نفر و قم با 24 نفر بالاترین تعداد ثبت نام شدگان را به خود اختصاص می دهند.

در ساعت 10 صبح امروز محمد عباسی وزیر سابق ورزش و سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور حضور یافتند. همچنین در ساعت 10:09 دقیقه آیت الله موحدی کرمانی از حوزه انتخابی تهران با حضور در وزارت کشور برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اعلام آمادگی کرد.

photo_2015-12-22_10-23-17

photo_2015-12-22_10-00-27photo_2015-12-22_10-00-37

ترافیک ثبت نام در ساعت 11:00

مجید فراهانی، مرضیه جوکار، سجاد سالک و رادفر از حزب ندا به همراه صادق خزاری با حضور در وزارت کشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، سیده فاطمه مقیمی نیز پس از حرب ندا وارد ستاد انتخاباتی وزارت کشور شد و نام خود را در میان کاندیداها ثبت کرد.

photo_2015-12-22_11-00-29

در ساعت 11 نیز محمدرضا عارف به همراه محسن مهرعلی زاده در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافتند و در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

photo_2015-12-22_11-00-35

از دیگر وزرای کابینه احمدی نژاد، پرویز کاظمی بود که صبح امروز در ستاد انتخابات وزارت کشور حضور یافت و برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کرد.

آیت الله موحدی کرمانی در ساعت 30: 11 دقیقه با حضور در جمع خبرنگاران درباره ویژگی کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری گفت: کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری باید صالح بوده و نگرانی مردم را درک کنند.

وی درباره حضور سید حسن خمینی در انتخابات گفت: من نباید در این باره سخن بگویم چون ائتلاف ما سخنگو دارد.

وی درباره پیوستن قالیباف به ائتلاف اصولگرایان گفت: من نباید در این باره حرف بزنم وی نیامده، اما نماینده ایشان در جلسات ائتلاف شرکت می کند.

پیش از ظهر امروز نیز الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی برنا در مقابل وزارت کشور گفت: امروز بنده به همراه دکتر عارف برای حمایت از جریان اصلاح طلب به وزارت کشور مراجعه کردم اما از حضور بنده در وزارت کشور جلوگیری به عمل آمد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار این خبرگزاری در رابطه با کاندیداتوری در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده امسال بعنوان کاندیدا در انتخابات شرکت نمی کنم، به این دلیل که نیروهای بسیار خوب و متخصصی از بدنه اصلاحات بعنوان کاندیدا در حال ثبت نام هستند و بنده نیازی به حضور خود در انتخابات ندیدم.

photo_2015-12-22_11-46-41

محمدرضا عارف کاندیدای بعدی مجلس شورای اسلامی بود که وارد وزارت کشور شد، وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا درباره برهم زدن همایش اصلاح طلبان گفت: تجربه های گذشته نشان می دهد افراطیون با اهداف قبلی و حمله به سخنرانی های اصلاح طلبان به جایی نخواهند رسید، زیرا ما همواره همه را به آرامش دعوت می کنیم.

ششمین+روز+ثبت‌نام+داوطلبان+انتخابات+مجلس+خبرگان+و+مجلس+شورای+اسلامی

همچنین حسن غفوری فرد، اشرف بروجردی و آیت الله حائر شیرازی نیز برای ثبت نام بعدازظهر امروز وارد ستاد انتخاباتی وزارت کشور شدند.

اشرف بروجردی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به پرسشی در مورد چگونگی حضور در انتخابات گفت: بنده در انتخابات مجلس و از حوزه تهرات ثبت نام کرده ام.

معاون اجتماعی وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: زنان اصلاح طلب امسال قطعا حضور قوی در انتخابات خواهند داشت و ما امروز با جناب دکتر عارف جلسه‌ای خواهیم داشت که به یک جمع بندی نهایی برای نوع حضور در انتخابات برسیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد سهم زنان در لیست اصلاح طلبان گفت : سعی ما و سایر بزرگان اصلاحات سهم30 درصدی در لیست اصلاح طلبان است.

پس از ثبت نام آیت الله سید حسن خمینی در انتخابات خبرگان رهبری، مرتضی اشراقی نیز با حضور در سستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابی تهران ثبت نام کرد.

زن آبی پوش در محل ثبت نام

جذابیت این دوره از انتخابات برای بانوان شدت گرفته و خانم آبی پوش نیز امروز برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی آمد تا کاندیدای این دوره از انتخابات باشد.

photo_2015-12-22_14-38-23

در ساعت 14:40 دقیقه ایت الله آملی لاریجانی از سوی نماینده وی با حضور در وزارت کشور برای شرکت در مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

یکی از نکات قابل توجه در این دور از ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، حضور خانواده کاندیداها در زمان ثبت نام در حوزه های انتخاباتی است. یکی از نمایندگان مجلس نیز از این قائده مسثنا نبود و به همراه همسر و فرزند خود در ستاد انتخابی کشور حاضر شد.

photo_2015-12-22_15-44-34photo_2015-12-22_15-44-40

 ششمین روز ثبت نام از نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و چهارمین روز از نام نویسی از داوطلبین شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساعت 16 به پایان رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز