افرادی که جمهوریت را برنمی‌تابند درصددند تا جامعه را به تشنج بکشند

۱۳۹۴/۱۰/۰۱ - ۱۲:۲۵:۴۰
کد خبر: ۳۵۲۳۰۹
افرادی که جمهوریت را برنمی‌تابند درصددند تا جامعه را به تشنج بکشند
قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فراهم شود

 به گزارش خبرگزاری برن اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا عصر یکشنبه در جلسه انجمن اسلام دانشجویی دانشگاه اصفهان افزود: آرای مردم پشتوانه نمایندگان است و حضور حداکثری، اقتدار بیشتری برای نمایندگان به همراه می آورد.

وی با بیان اینکه وظیفه همگان است که برای ایجاد امنیت تلاش کنند، افزود: برخی افراد که جمهوریت را برنمی تابند درصددند تا جامعه را به تشنج بکشند.
 
نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی باید با عوامل ایجاد ناآرامی مقابله کنند زیرا امروز به آرامش نیاز است و باید تشنج آفرینان مهار شوند.
 
وی گفت: تشنج آفرینان نباید آزاد باشند زیرا امنیت را از مردم سلب می کنند و موجب دلسردی می شوند.
 
وی تصریح کرد: انتخابات پیش رو به چند مساله از جمله فضای باز، امن، بانشاط و امید نیازمند است.
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز دانشجو (16آذر) گفت: شهادت سه دانشجو در سال 32 برای شکستن خفقان و حضور آمریکایی ها در ایران بود.
 
منتجب نیا ادامه داد: پیام 16 آذر این است که دانشجو آرام نمی گیرد و همواره در برابر خفقان و حق کشی ایستاده است.
 
وی با بیان اینکه نظام امروز ما نظام مردم سالاری دینی است، افزود: این نظام براساس جمهوری اسلامی تاسیس شد و تداوم یافت.
 
نماینده سه دوره مجلس با اشاره به اینکه قانون اساسی، میثاق ملی و میراث امام خمینی است، افزود: اصول چهار و 56 آن بر جمهوریت و اسلامیت نظام تاکید دارد.
 
وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مسئولان براساس رای مردم انتخاب می شوند، افزود: حتی رهبری نیز بر اساس اصل 107 قانون توسط خبرگانی که نماینده مردم هستند، انتخاب می شود و کسی حق ندارد بگوید رهبر منصوب خدا و امام زمان است و اختیارات فراقانونی دارد.
منتجب نیا افزود: همه باید پایبند قانون اساسی باشند که نماد جمهوریت آن انتخابات است و قانونی اساسی، شورای نگهبان را برای نظارت بر مصوبات مشخص کرده است. 
وی ادامه داد: شش نفر حقوقدادن شورای نگهبان بر مطابقت قوانین و مصوبات با قانون اساسی و شش فقیه عضو این شورا بر تطابق قوانین با نظر مشهور فقها نظارت می کنند.
قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: نظارت شورای نگهبان در مساله انتخابات در حسن اجرای برگزاری انتخابات است ولی برخی این نظارت را استصوابی می دانند که رویه این گونه نبوده است.
وی افزود:اینکه برخی بگویند باید افراد صالح را روی کرسی های مجلس بنشانیم، حرف غلطی است و این افراد می خواهند به جای مردم تصمیم بگیرند در حالیکه قانون اساسی، امام، رهبر فعلی و مسئولان این تئوری ارتجاعی را رد می کنند.
وی اظهار کرد: برخی از تئوری های ارتجاعی برخاسته از تفکرات انجمن حجتیه است که به عنوان تئوری انقلابی معرف می شود.
منتجب نیا تاکید کرد: برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نیازمند حضور حداکثری هستیم.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی در دوره های اخیر سیر نزولی پیدا کرده است لذا باید کسانی که در شان مجلس و مردم هستند، انتخاب شوند.
وی اضافه کرد: در دوره نهم، اصلاح طلبان کناره گیری و برخی از غیبت آنها استفاده کردند و با رای کم بر کرسی های مجلس نشستند.
وی با بیان اینکه رقابت سالم لازمه انتخابات است، گفت: حتما باید رقابت با رعایت و حفظ موازین اخلاقی و اصول انقلاب، رقابتی سنگین باشد و نباید از حضور افراد و احزاب ترسید و آنها باید در چارچوب قانون و بدون تخریب، برنامه های خود را برای مردم ارائه کنند.
وی افزود: رقابت جزو لاینفک انتخابات مردمی است که نباید آن را به تخاصم و تنازع تبدیل کنیم.
وی افزود: هم کاندیداها و هم رای دهندگان باید بر این مساله واقف باشند. 
منتجب نیا افزود: دین ما دین رافت، رحمت و محبت است لذا باید اختلاف سلیقه ها را بپذیریم و در عین کثرت، وحدت داشته باشیم.
وی گفت: رهبر انقلاب در انتخابات گذشته فرمودند حتی کسانی که رهبری را قبول ندارند ولی ایران را قبول دارند باید در انتخابات شرکت کنند و این نشانه سعه صدر نظام است و امروز نیز باید فضای سیاسی باز برای سلایق مختلف ایجاد شود.
این جلسه به دعوت انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تالار شریعتی این دانشگاه برگزار شد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز