دکتر لاریجانی در جمع اعضای ستادهیات مذهبی خادم‌الرضا (ع) تاکید کرد

نقش هیات‌های مذهبی در رشد معرفت دینی/ تحقق کامل اهداف جمهوری اسلامی در گرو اقتصاد قدرتمند

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۰:۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۵۵۱۲۷
نقش هیات‌های مذهبی در رشد معرفت دینی/ تحقق کامل اهداف جمهوری اسلامی در گرو اقتصاد قدرتمند
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت:‌هیات‌های مذهبی باعث ایجاد معنویت و رشد دینی می‌شوند و دلبستگی‌های اسلامی را افزایش می‌دهند و باعث ارتباط بیشتر مومنان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، در جمع اعضای ستاد هیات و کانون خادم‌الرضا (ع) قم (تشکل فرهنگی برتر برترین‌های کشور) با تبریک سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و ولادت امام صادق (ع) گفت: از حضور در جمع شما اعضای هیات خادم‌الرضا(ع) قم خوشحال و در جریان فعالیت‌های شما هستم.

هیات مذهبی خادم‌الرضا (ع) قم از مشی عاقلانه و نجیبانه‌ای برخوردار است

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هیات مذهبی خادم‌الرضا (ع) قم از مشی عاقلانه و نجیبانه‌ای برخوردار است و تحت تاثیر برخی از هیجانات نیست و این موضوعات باعث رشد این هیات شده است، زیرا این هیات در مشی درست، پایدار بوده و خداوند نیز کمک کرد و هیات شما در حرکت مستقیم و صحیح، گام برداشته است و امیدوارم رشد بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: زنده بودن تشکل‌ها به ابتکارات و اینکه متناسب با زمان حرکت کنند، مرتبط است و باید همواره از روش‌های نو استفاده،‌ به محتوای کار توجه و اخلاق را رعایت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ باید اخلاق و معنویت در کار هیات‌ها وجود داشته باشد و رفاقت‌ها براساس مودت دینی باشد و کارهایی مانند انتشارات و دیگر فعالیت‌های فرهنگی برای شما ضروری است.

قوام هیات‌ها در این است که معرفت دینی را رشد بدهند

دکتر لاریجانی افزود:‌ قوام هیات‌ها این است که معرفت دینی را رشد بدهند و یکی از حُسن‌های کار شما مردمی‌بودن است، زیرا سیستم دولتی نمی‌تواند در این رابطه خیلی موفق باشد. البته دولت و مسئولان وظیفه کمک به هیات‌ها را دارند، اما نباید ارتزاق نهادهای دینی به وسیله دولت صورت بگیرد،‌ یکی از دلایل رشد شیعه، استقلال مالی روحانیت است.البته در جمهوری اسلامی باید به نهادهای دینی در عین استقلال، کمک شود.

وی گفت:‌ می‌بایست به سرنوشت کشور حساس بود و از روش معقول در این‌باره استفاده کرد و همواره بصیرت را مدنظر داشت.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد:‌ همه ما هم‌سرنوشت هستیم و به مانند کسانی می‌مانیم که در یک کشتی نشسته‌ایم، بنابراین براساس علم و دانش باید در کارها مشارکت داشته باشیم.

مقام معظم رهبری بر مردمی بودن اقتصاد و فرهنگ تاکید دارند

دکتر لاریجانی ادامه داد:‌ مقام معظم رهبری بر مردمی بودن اقتصاد و فرهنگ تاکید دارند و امام خمینی (ره) نیز این موضوعات را فرموده بودند.

وی افزود: گروه‌هایی که قصد دارند افراد را از همه جدا کنند،کار اشتباهی می‌کنند، زیرا باید تلاش شود مسلمانان بیشتر به هم نزدیک شوند و مقام معظم رهبری در همین روز عید فرمودند که آمریکایی‌ها و دشمنان به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی هستند،‌ بنابراین دامن زدن به اختلافات کار درستی نیست و همبستگی اسلامی یک امر واجب است.

‌هیات‌های مذهبی دلبستگی‌های اسلامی را افزایش می‌دهند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌هیات‌های مذهبی باعث ایجاد معنویت و رشد دینی می‌شوند و دلبستگی‌های اسلامی را افزایش می‌دهند و باعث ارتباط بیشتر مومنان می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور با مشکلاتی از قبیل بیکاری جوانان و رکود مواجه است که باید حل شود. در این رابطه شهید مطهری فرمودند که اهداف عالیه اسلامی وقتی محقق می‌شوند که اقتصادی سالم داشت که بیانگر اقتصادی مولد و زاینده است و اگر اقتصاد نامیزان داشته باشیم، به هدف نمی‌رسیم و تحقق اهداف جمهوری اسلامی نیاز به قدرت اقتصادی دارد.

 

جمهوری اسلامی راهی را که انتخاب کرده به ثمر می رساند و متناسب با شیطنت‌ها ی غرب نیز تصمیم‌گیری می‌کند

دکتر لاریجانی با تاکید بر ضرورت تقویت تولید و ثروت کشور تصریح کرد: ایران از لحاظ علمی پیشرفت کرده و به همان میزان دشمن پیدا کرده است و قدرتمندان نمی‌خواهند ایران اسلامی پیشرفت کند، زیرا رشد علمی، جهش به‌وجود می‌آورد، بنابراین موانعی مانند موضوع هسته‌ای ایجاد کردند که در این رابطه باید ایستادگی و فراست داشت تا در تله آنها گیر نکنیم و نباید اجازه داد مردم در اقتصاد عقب بمانند.

وی افزود: تلاش شد از نظر دانش هسته‌ای به جایی برسیم که دشمنان نتوانند بگویند ایران دانش هسته‌ای ندارد، البته هزینه‌هایی در راه این پیشرفت شد، اما به موفقیتی دست یافتیم که قابل نسیان نیست،‌ بنابراین باید با استفاده از این فرصت جلوی دست‌اندازی‌ها را گرفت.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: نتیجه مذاکرات هسته‌ای به این صورت است که دانش هسته‌ای ایران باقی می‌ماند و مسیر طی‌شده عقلایی بوده و توانسته باعث شکسته شدن تحریم‌ها و حرکت هسته‌ای در آینده بشود و زمینه تسریع در رشد اقتصادی را فراهم کند.

دکتر لاریجانی گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند راهی را که انتخاب کرده به ثمر برساند، البته متناسب با شیطنت‌ها نیز تصمیم‌گیری می‌کند و امیدوارم کشورهای غربی نیز با عقلانیت عمل کنند و شرایط را برای یک رفتار صحیح فراهم کنند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدوارم با تدبیرهای جمهوری اسلامی ایران، شرایط اقتصادی کشور مطلوب شود

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز