شکست در الرمادی، تضعیف دوجانبه برای داعش؛

فرماندهان و شهر با هم از دست رفتند

۱۳۹۴/۱۰/۰۹ - ۱۳:۴۵:۰۳
کد خبر: ۳۵۵۲۷۴
فرماندهان و شهر با هم از دست رفتند
آزادسازی الرمادی و شکست داعش در این شهر، از دو جهت این گروه ترویستی را تضعیف کرد، از سویی شکست و از دست دادن این شهر استراتژیک و از سوی دیگر از دست دادن بسیاری از فرماندهان و مقامات بلندپایه خود در این نبرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در نبرد دو هفته اخیر در الرمادی بسیاری از سرکردگان این گروه تروریستی تکفیری، به هلاکت رسیده و یا به دست ارتش و نیروهای مردمی عراق اسیر شدند.

ارتش عراق و نیروهای الحشد الشعبی، با پشتیبانی جنگنده های ارتش این کشور، توانستند روز شنبه شهر الرمادی، مرکز استان الانبار را به طور کامل از چنگال تروریست های داعش خارج سازند.

این نیروها طی دو روز گذشته و به آرامی به پاکسازی مناطق مختلف این شهر از لوث وجود تروریست ها و نیز تله های انفجاری ای که عناصر مزدور داعش، پیش از ترک این شهر از خود به جای گذشته بودند، پاک کنند.

حال گروه تروریستی صهیونیستی داعش، با دست دادن این شهر استراتژیک، که در واقع دروازه ای برای فتوحات و آزادسازی های بعدی رزمندگان عراقی فراهم آورد، بسیاری از سرکردگان و فرماندهان ارشد خود را نیز از دست داد.

برخی دیگر از عناصر اصلی و رده بالای داعش نیز توسط نیروهای ویژه و امنیتی عراق در حالیکه قصد فرار از این شهر را داشتند، دستگیر شدند.

به نظر می رسد با این شکست مفتضحانه و پیروزی رزمندگان دلیر عراقی در این نبرد همه جانبه، و نیز هلاکت بسیاری از عناصر داعش، این گروه تروریستی موقعیت خود را در عراق و حتی در سوریه با خطر جدی روبرو می بیند.

به گزارش برنا به نقل از ابنا، اکنون دولت عراق و نیروهای نظامی این کشور، با مشاهده این توانایی در رزمندگان عراقی، در حال برنامه ریزی برای بازپس گیری شهر موصل، دومین شهر بزرگ عراق گرفته است.

موصل اولین شهری بود که در اواسط سال ۲۰۱۴ با خیانت برخی مسئولین و بدون هیچ مقاومتی توسط داعش اشغال شد و در حال حاضر مقر قدرت داعش در عراق محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز