امیر قطر خواب زوریخ را به هم ریخت

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۰۹:۵۹:۲۲
کد خبر: ۳۵۵۷۵۱
امیر قطر خواب زوریخ را به هم ریخت
تعدادی از فعالان سوییسی از اقدام مسؤولان هواپیمایی این کشور در نقض ممنوعیت پرواز شبانه در این کشور به هنگام پذیرش هواپیمای حمد بن خلیفه آل ثانی امیر سابق قطر و نه هواپیمای دیگر در فرودگاه زوریخ، ابراز شگفتی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، یکی از شهروندان که نزدیکی فرودگاه مذکور سکونت دارد در شبکه های اجتماعی نوشت: البته من می دانم که بیدار کردن یک انسان در ساعات نیمه شب خیلی حادثه وحشتناکی نیست اما سئوال این است که محدوده آزادی و حقوق بشر کجاست؟

وی افزود: تردیدی نیست که برخی موارد استثنایی وجود دارند. اما مشکل، وقتی است که برخی شرایط، در ازای پرداخت مبلغی پول، استثنایی می شوند.

فعالان دیگری هم نوشتند: حتی اگر دادن اجازه ورود به هواپیمای شیخ حمد به دلایل شرایط درمانی و اورژانسی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود، اما هیچ توجیهی وجود ندارد که وی با 9 هواپیما وارد فرودگاه زوریخ شود.

گفتنی است دولت قطر سه شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی در اثنای گذارندن تعطیلات، پایش شکسته و تحت درمان اورژانسی قرار گرفته است.

در این بیانیه اشاره ای نشده است که وی از کجا عازم سوییس شده است. تنها چیزی که در این بیانیه اعلام شده این است که عمل جراحی وی در زوریخ موفقیت آمیز بوده و اکنون حال او خوب است و مراحل درمان طبیعی را می گذراند. 

روزنامه های سوییسی نیز نوشتند ورود یک باره 9 هواپیمای قطری از جمله یک هواپیمای ایرباس، کار فرودگاه زوریخ را در جشنهای سال نو مسیحی مختل کرده است.

روزنامه گاردین فاش کرده بود که مسئولین سوییس شب 26 دسامبر با لغو قانون منع پرواز شبانه در فرودگاه بین المللی زوریخ کلوتن، به 9 فروند هواپیمای متعلق به خاندان حاکم در قطر اجازه فرود شبانه داده اند.

این روزنامه در ادامه نوشت: تعدادی از اعضای خاندان حاکم، امیر سابق قطر را که پایش در اثنای تعطیلات در مجموعه تفریحی مجللی در جبل اطلس مغرب شکسته بود، همراهی می کردند.

شایان ذکر است که دولت سوییس به منظور رفاه حال شهرندان خود و جلوگیری از برهم خوردن آرامش ساکنان مناطق نزدیک فرودگاه زوریخ،  فرود و برخاستن هواپیما از این فرودگاه در شب ممنوع کرده است. اما این بار مسؤولان این فرودگاه به بهانه وضعیت اورژانسی، به هواپیماهای قطری اجازه فرود دادند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی سوییس گفت: سوییس زمانی درخواست فرود را دریافت کرد که هواپیماهای حمد در آسمان فرودگاه بودند. لذا ناچار شدیم شتابزده تصمیم بگیریم. هنوز مشخص نیست که آن زمانی که مسؤولان فرودگاه اجازه فرود به هواپیمای قطری را می دادند می دانستند که این حالت اورژانسی مربوط به "شکستگی پای امیر سابق قطر" است یا خیر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز