سردار سلامی تاکید کرد:

خواهش غربی‌ها از ایران برای جلوگیری از افزایش توان نظامی

۱۳۹۴/۱۰/۱۱ - ۱۲:۵۲:۱۲
کد خبر: ۳۵۵۸۳۹
خواهش غربی‌ها از ایران برای جلوگیری از افزایش توان نظامی
جانشین فرمانده سپاه گفت: کشورهای غربی ایران را تهدید می‌کنند که همه گزینه‌ها روی میز است ولی از آن طرف از ما خواهش می‌کنند که توان نظامی خود را افزایش ندهیم ولی این یک رویا است آمریکا دارد و میان رویا تا واقعیت فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: امام راحل (ره) با نگاه ژرف خود در قلب سیاست‌های سلطه‌طلبان نفوذ کرد و آن را به لرزه درآورد و مقام معظم رهبری نیز با آرامش و صبر ملت را از دریای خروشان فتنه عبور دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در رهبری جمهوری اسلامی جلوه‌ای از نبوت و نمادهای درخشانی از حکومت علوی وجود دارد؛ او رهبری بزرگ است که توانست تمرکز قوای نظامی دنیا را از ملت ایران دور کند و جبهه وسیعی را علیه کسانی که می‌خواستند بر امت اسلامی حاکم شوند به وجود آورد و با نفوذ در تمام تاکتیک‌های دشمنان آنها را خنثی کرد.

وی درباره حماسه 9 دی اظهار داشت: امروز در ایام تجلیل و تکریم از یک ملت بزرگ به نام ملت ایران هستیم چون حماسه‌ای بزرگ آفریدند؛ واقعه‌ای که ملت ایران توانست در یک روز تمام سیاست‌های دنیا را در هم بشکند. 9 دی اوج شکوه ملت و بیداری و هوشیاری و عمل تمام کننده ملت ایران و تجلی روح عاشورا در این ملت بود.

وی ادامه داد: ملت ایران در حماسه 9 دی به تعبیر مقام معظم رهبری باطل کننده شحر دشمنان بودند؛ دشمنانی که می‌خواستند پیروزی بزرگ ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را به شکست بکشنانند و برای رسیدن به این مقصود به کمک کسانی که در زمان انقلاب برای خود آبرو کسب کرده بودند دست به فتنه و آشوب زدند.

سردار سلامی درباره فتنه‌گران گفت: فتنه‌گران کسانی بودند که به خاطر قدرت طلبی خود به سمت کشورهای غربی سوق یافتند و به خاطر شرارت‌ها و نمک‌نشناسی آنها بود که فتنه شکل گرفت ولی ملت ایران با حرکتی طوفانی کاخ رویایی آنها و دشمنان این کشور را ویران کردند. فتنه سال 88 باعث شد تا نفس‌های انقلاب دوباره در روح ملت دمیده شود و با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در برابر فتنه‌گران ایستادند.

وی ادامه داد: ملت ایران در طول تاریخ دوتجربه مهم به دست آورد؛ اولین تجربه و دست آورد آن بود که ملت ایران فهمیدند که اگر امام خود را تنها بگذارند دشمنان برای سرنگونی او به هر کاری دست میزنند مانند حادثه‌ای که برای امام حسن (ع) رخ داد. دومین تجربه مداخله آمریکا در اسلام بود که باعث شد تا مسائلی مانند جنگ و خونریزی در میان مسلمانان به وجو آید.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: این مداخله‌ها ادامه داشت تا زمانی که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل صورت گرفت و به تمام این سلطه‌گری‌ها خاتمه داد ولی چون پیامدهای این انقلاب برای کشورهای غربی سخت بود و همچنین چون آنها می‌دانستند که این پیامدها به خارج از ایران میرود با آن به مقابله پرداختند. اول با شروع جنگ تحمیلی می‌خواستند نظام را در هم بشکنند که جوانان این مرز و بوم این اجازه را ندادندو با تقدیم 200 هزار شهید پایه‌های نظام را محکم کردند.

وی افزود: بعد از آن دشمن متوسل به جنگ روانی و اقتصادی شد و می‌خواست با ایجاد فتنه در داخل؛ کشور را مورد تهاجم قرار دهد ولی ملت ایران با آن نیز مقابه کردند و نشان دادند که دشمن در هر سطحی اگر بخواهد با اقتدار ایران بازی کند پاسخ سختی به آنها می‌دهد. ما توانستیم تمرکز دشمن را از بین ببریم و راه‌های ارتباطی انها را نیز از کشور خارج کنیم ولی آنها منتظر بودند تا به نظام مقدس ما لطمه بزنند و در سال 88 به خاطر قدرت‌طلبی برخی این فرصت را پیدا کردند و به خاطر هوشیاری ملت ایران شکست خوردند.

سردار سلامی ادامه داد: امروز ما بعد از گذشت 6 سال از آن حادثه به یک قدرت بزرگ نه فقط در منطقه بلکه در دنیا تبدیل شدیم و تا نقاط مختلفی از دنیا فرهنگ انقلابی خود را گسترش دادیم، تبدیل شدن فلسطن به یک قدرت هم به خاطر پیامدهای انفلاب اسلامی ملت ایران بوده و در سوریه و عراق نیز که امروز یک ارتش مردمی قدرتمند در برابر متجاوزان ایستاده‌اند به برکت انقلابی که در ایران به رهبری امام راحل رخ داد است. قدرت ایران امروز فراتر از آن است که بر روی نقشه گنجانده شود؛ هیمن اقتدار باعث شده تا آمریکا در منطقه سردرگم و گیج بماند و ملت عزیز ایران شاهد هستند که دیگر هیچ میز مذاکره‌ای وجود ندارد که برای حل مسائل مهم منطقه و دنیا ایران در آن حضور نداشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پیرامون بحث موشکی اظهار داشت: امروزه آمریکایی‌ها درباره قدرت موشکی ما بحث می‌کنند و می‌خواهند آن را تحریم کنند و ما نیز در پاسخ به آنها می‌گوییم تا زمانی که تجاوزات و غارت‌گری‌های شما ادامه دارد و تا زمانی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنید ما نیز توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم. ملت غیور ایران بدانند که ما امروز انبارهای موشکی و تونل‌های طویلی از موشک‌های آماده پرتاب داریم و برای مابقی موشک‌هایی که تولید می‌کنیم دچار کمبود فضا هستیم ولی با این وجود توان موشکی خود را افزایش می‌دهیم.

وی ادامه داد: عزت در شأن ملت ایران است و ما تکیه‌گاه محکم برای اسلام و کشورهای اسلامی هستیم؛ ما هرگز نوشته‌های غربی برروی کاغذ را نمی‌خوانیم و در برابر زیاده خواهی‌های آنها ایستادگی می‌کنیم. کشورهای غربی ایران را تهدید می‌کنند که همه گزینه‌ها روی میز است ولی از آن طرف از ما خواهش می‌کنند که توان نظامی خود را افزایش ندهیم ولی این یک رویا است آمریکا دارد و میان رویا تا واقعیت فاصله زیادی وجود دارد.

جانشین فرمانده سپاه درباره ادعای پرتاب موشک به سمت کشتی آمریکایی اظهار داشت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که قایق‌های سپاه به سمت آنها موشک شلیک کرده‌اند که این مطلب صحت ندارد و ما به آنها می‌گوییم که اگر این ادعا صحت داشت و اتفاق افتاده بود اول خود ما آن را به صورت آشکار اعلام می‌کردیم؛ این صحبتی که صورت گرفته به خاطر رعب و وحشتی است که آنها از ایران دارند؛ ما یک کشور کاملا مقتدره با توان نظامی بالا هستیم و مسیر خود را برای حفظ اقتدارمان ادامه می‌دهیم.

سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: آنها که به قدرت پوشالی آمریکا وابسته بودند؛ دیدند که هیچ‌گاه ایران با آنها همکاری نخواهد کرد زیرا اهداف هر دو طرف به صورت دو خط موازی است که هیچ‌وقت به هم نمی‌رسند. آمریکا شیطان بزرگ و نشانه باطل است و ما که بر حقیم به هیچ عنوان با آنها توافق نمی‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز