رییس جمهوری چین در نشست خبری:

ایران شریک مهم چین در منطقه خاورمیانه است

۱۳۹۴/۱۱/۰۳ - ۱۲:۲۹:۰۳
کد خبر: ۳۶۴۴۷۹
ایران شریک مهم چین در منطقه خاورمیانه است
" شی جین پینگ" گفت: کشور چین برای سال های متوالی جایگاه بزرگترین شریک تجاری خود یعنی ایران را حفظ کرده، زیرا این کشور شریک مهم چین در منطقه خاورمیانه می باشد و منافع دو کشور با یکدیگر مطابقت فراوانی دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، " شی جین پینگ" رییس جمهوری چین در نشست مشترک خبری با دکتر روحانی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اظهار داشت: این اولین سفر من به ایران است و من بدنبال گسترش همکاری و دوستی میان دو کشور هستم.

وی ادامه داد: من و جناب دکتر روحانی مذاکرات صادقانه و ثمربخشی را برگزار کردیم، و در مورد موارد فیمابین تبادل نظر کردیم و به توافقات گسترده ای دست یافتیم. ما همچنین روند توسعه دو کشور را مرور کردیم. کشور چین برای سال های متوالی جایگاه بزرگترین شریک تجاری خود یعنی ایران را حفظ کرده، زیرا این کشور شریک مهم چین در منطقه خاورمیانه می باشد و منافع دو کشور با یکدیگر مطابقت فراوانی دارد.

" شی جین پینگ" گفت: ما تصمیم گرفتیم روابط مبتنی بر مشارکت جامع و راهبردی را ارتقا دهیم و بیانیه مشترک را صادر کردیم و طرفین با استفاده از این فرصت ارتباطات مختلف را گسترش خواهند داد و اعتبار سیاسی دو کشور را نیز تقویت خواهیم کرد. ما توافق کردیم در چارچوب کمربند اقتصادی جاده ابریشم در قرن 21 همکاری های دو کشور را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: در زمینه های فرهنگی، آموزشی، گردشگری و مطبوعات روابط خود را تقویت خواهیم کرد تا تفاهم و دوستی بین دو کشور افزایش یابد. همچنین طرفین تاکید کردند که دو کشور مهم در حال توسعه باید کماکان در امور بین المللی هماهنگی کنند و همکاری خود را در نهادهای چند جانبه تقویت کنند.

رییس جمهوری چین در پایان از دکتر روحانی و دولت ایران برای مهمان نوازی گرم تشکر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز