موافقان لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی سیستان، بانه و مریوان تأکید کردند؛

ایجاد مناطق آزاد به پیشرفت اقتصاد کشور کمک می کند

۱۳۹۴/۱۱/۰۵ - ۱۰:۳۸:۵۲
کد خبر: ۳۶۵۲۸۸
ایجاد مناطق آزاد به پیشرفت اقتصاد کشور کمک می کند
موافقان لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی سیستان، بانه و مریوان با تأکید بر اینکه ایجاد مناطق آزاد به پیشرفت اقتصاد کشور کمک می کند افزودند: ایجاد مناطق آزاد از واردات بی رویه کالا جلوگیری می کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛مصطفی افضلی‌فرد در نشست علنی امروز (دوشنبه، 5 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی سیستان، بانه و مریوان گفت: پیگیری این لایحه جزء خواسته های مردم این مناطق است و اگر درست اجرا شود منافع عموم مردم را تأمین می کند.

نماینده مردم اردبیل، نمین،‌ نیر و سرعین در مجس شورای اسلامی ما نمایندگان مجلس اولی‌ترین مجموعه برای تصویب خواسته‌های مردم هستیم و برخی می گویند دولت خواسته مردم را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کرده اما مجلس مخالفت می کند آیا این قضاوت ناروا نیست.

وی تأکید کرد:‌ ایجاد مناطق آزاد تجاری به دلیل داشتن مزایایی چون معافیت مالیاتی و ایجاد اشتغال می تواند نقطه عطفی در رشد توسعه اقتصادی باشد بنابراین این لایحه خلاف برنامه نخواهد بود.

افضلی فرد تصریح کرد: مدت زمان برنامه پنجم تا پایان سال جاری است و این لایحه در سال 95 اجرا می شود و باید به این نکته تأکید کرد که همه موارد این لایحه با حضور رئیس سازمان مناطق آزاد در کمیسیون اقتصادی تصویب شده پس اصل 75 نیز نخواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: اگر قانون مناطق آزاد به خوبی اجرا نمی شود راهکار آن حذف مناطق آزاد نیست بلکه راهکار آن اعمال نظارت دستگاه ها بدون محافظه کاری است بنابراین تبعیض در اعمال قانون خلاف اصول مسلم قانون اساسی است.

در ادامه سلیمان عباسی نیز در موافقت با این لایحه گفت: مناطقه آزاد نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد و برای ایجاد آن باید بسترهای لازم را فراهم کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: مناطق آزاد تجاری به خروج کشور از رکود کمک کرده و انگیزه سرمایه گذاران را افزایش می دهد بنابراین این موضوع به رفع بیکاری کمک بسیار مهمی کرده و در پیشرفت اقتصاد کشور نقش مهمی دارد.

وی تأکید کرد: باید با حمایت، نظارت و کنترل به ایجاد مناطق آزاد کمک کنیم تا شاهد پیشرفت کشور باشیم.

همچنین احمد شوهانی نیز به عنوان موافق این لایحه گفت: دلایل مخالفان این لایحه به درستی مشخص نیست و اگر منطقه ای مشکل دارد نباید ان را به استان ها و مناطق دیگر نیز ربط داد.

نماینده مردم ایران در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل اقتصاد مریض و بیمار در حال حاضر کالاهای خارجی بسیاری به کشور وارد می شود پس بهتر است جلوی واردات گرفته شود.

وی گفت: علت وجود مشکلات بسیار در اقتصاد ایجاد مناطق آزاد نیست که اگر اینطور بود پس چرا مناطق آزاد در کل دنیا موفق است از این رو باید با تصویب یک قانون یک خطی جلوی مشکلات گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بسیاری از ظرفیت های مناطق محروم مغفول مانده و حتی یکی از نگرانی های امروز سرازیر شدن خیل عظیمی از مردم مناطق مرزی با پایتخت است از این رو خالی شدن مرزها نیز موجب ناامنی شده و ایجاد مناطق آزاد مزایای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز