معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اعزام زائر به حج تمتع ۹۵ منوط به تضمین تأمین جانی حجاج از سوی عربستان است

۱۳۹۴/۱۱/۱۰ - ۱۳:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۶۷۴۱۳
اعزام زائر به حج تمتع ۹۵ منوط به تضمین تأمین جانی حجاج از سوی عربستان است
معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قطع روابط سیاسی با عربستان به معنای قطع سایر روابط نیست، گفت: نهادهای مربوط به حج در دو کشور با برگزاری جلسات، شرایط اعزام زائر به حج تمتع ۹۵ را تعیین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛حسین نوش آبادی معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، در پاسخ به این سوال که پس از تعطیلی سفارت و کنسولگری‌ها در دو کشور عربستان و ایران چه نهادی به انجام امور حجاج خواهد پرداخت، گفت: از نظر حقوق بین المللی، قطع روابط سیاسی میان دو کشور به معنای قطع سایر روابط نیست و بسیاری از تفاهم‌نامه ها و موافقت‌نامه های غیرسیاسی با هماهنگی های قبلی ادامه روند خود را طی می کند.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پیش از این برخی بر این تصور بودند که قطع روابط سیاسی به معنای قطع تمامی روابط است اما موضوع به این شکل نیست و ما می توانیم اعزام حجاج به حج تمتع را ادامه دهیم و تا کنون مقامات سعودی هم مخالفتی با اعزام حجاج ایرانی نداشته اند.

وی گفت: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در جلساتی که با نهادهای حج در عربستان سعودی برگزار خواهند کرد، تعداد زائران حج تمتع سال آینده را تعیین می‌کنند و دفاتر بعثه و حج و زیارت مستقر در عربستان نیز پیگیر امور حجاج می شوند.

نوش آبادی در ادامه در خصوص چگونگی تضمین امنیت جانی حجاج در حج سال آینده، بیان کرد: ایران تنها می تواند زائران را بیمه کند و تدابیر لازم برای حفظ جان حجاج اساسا به عهده سعودی است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است اعزام زائر به حج تمتع 95 منوط به فراهم آوری تمهیدات لازم برای پذیرایی از حجاج، تأمین جانی آنها به صورت تعهد و تضمینی از سوی عربستان سعودی و برخورد مناسب و در شأن با زائرانی ایرانی است و ضروری است از توهین و تحقیر حجاج ایرانی از سوی عربستان سعودی پرهیز شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز