کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با برنا:

ایران باید از فضای پسابرجام با زیرکی استفاده کند/ برجام۲ برای از بین بردن وابستگی لازم است

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۰۹:۰۵:۳۰
کد خبر: ۳۷۳۱۹۵
ایران باید از فضای پسابرجام با زیرکی استفاده کند/ برجام۲ برای از بین بردن وابستگی لازم است
عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی گفت: در بحث برجام 2 باید هوشمندانه و زیرک عمل کنیم و وابستگی مصرفی را به حداقل برسانیم تا به سرانجام برسد.

احمد کریمی اصفهانی عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا؛ درباره برجام 2 که از سوی رئیس جمهور مطرح شده است را فرصتی برای از بین بردن وابستگی مصرفی دانست و گفت:  در بحث برجام 2 که در مرحله اجرا قرار دارد، باید زیرک و باهوش باشیم  تا بتوانیم اهدافی را که در پی آن هستیم پیاده سازی کنیم مخصوصا وابستگی مصرفی که در جامعه داریم.

وی تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید واسطه گری مصرفی را در اقتصاد را  از بین ببریم و از این حالت وابستگی خارج کنیم چون اگر دوباره کشور دچار تحریم های گذشته شود نمی توانیم  اقتصادی پویا داشته باشیم، وظیفه ماست ،باید نقشه هایی که از بیرون برای اقتصاد کشور کشیده می شود را خنثی کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازاریان بها دادن به صنایع مادر را در برجام 2 مهم خواند و افزود: ما بیشتر باید به صنایع مادر که بپردازیم  و به آنها بها بدیهم با این کار می توانیم از زوال اقتصاد جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: از واردات بی رویه باید  پرهیز کنیم  و حتی باید کشورهای مختلف را تشویق به سرمایه گذاری در ایران کنیم تا آنها از لحاظ اقتصادی به ایران وابسته شوند و فقط ما وابسته نباشیم.

کریمی اصفهانی خاطر نشان کرد: هرکسی که در این مرحله زیرک باشد می تواند برنده شود، ما حتی باید در منطقه جوری رفتار کنیم که دشمن نتواند با یارگیری به ما لطمه بزند و مانند گذشته با ما رفتار ناشایست داشته باشد.

وی در مورد سفرهای اخیر رئیس جمهوری اظهار کرد: درتمام دنیا هنگامی که ریاست جمهوری  به سفرهای این چنینی  می رود بخش خصوصی باید حضور داشته باشد که کارشناس است، این بخش باید برنامه ریزی کند برای اقتصاد تا نتیجه ای حاصل شود.

عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی  اولین اولویت مجلس دهم بعد از تشکیل ، الویت اقتصادی دانست و عنوان کرد: ما در تمامی زمینه ها پیشرفته داشته ایم اما در اقتصاد که مهم ترین بخش اجتماع است خیر،در مجلس گذشته متاسفانه کاری برای این امر مهم نشده است، که امیدوارم در این دوره شاهد برنامه ریزی درست در حوزه اقتصادی باشیم و بحث برجام 2 که مطرح شده است به انجامی برسد.

وی در پایان گفت:بحث مهم امروز جامعه ما اقتصاد است که باید از این حالت خارج شود تا شاهد شکوفایی صعنت باشیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز