کامبیز نوروزی در گفت و گو با برنا:

رفتارهای دوگانه صدا و سیما به شورای نگهبان خدشه وارد می‌کند

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۰۸:۵۸:۴۳
کد خبر: ۳۷۶۲۹۶
رفتارهای دوگانه صدا و سیما به شورای نگهبان خدشه وارد می‌کند
کامبیز نوروزی حقوق دان و وکیل دادگستری گفت: رفتارهای صدا و سیما و جناح اصولگرا کاری جز خدشه وارد کردن به شورای نگهبان نمی کند .

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، کامبیز نوروزی حقوقدان و وکیل دادگستری در گفت و گو با خبرنگار احزاب این خبرگزاری پیرامون عملکرد صدا و سیما در برنامه های انتخاباتی گفت : در قانون اساسی کشورمان مشخص شده است رادیو و تلویزیون باید در مسایل سیاسی کاملا بی طرف باشد. این سازمان با بودجه مردم فعالیت می کند و طبیعتاً در جناح بندی های سیاسی باید بی طرف باید باشد و از فعالیت یک سویه سیاسی کاملا اجتناب کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد هستیم  که مدت های طولانی است  سازمان صدا و سیما در برنامه های سیاسی خودش هم در تلویزیون و همچین رادیو با شیوه ای عمل می کند که کاملا با جهت گیری های سیاسی گروه ها و جریانات سیاسی خاص در کشور همسو است و بی طرفی سیاسی را رعایت نمی کند. در حال حاضر هم همین شیوه در  انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان کماکان مشاهده می شود و طبیعتاً با آنچه که طبق قانون اساسی و اصول و قواعد یک رسانه انحصاری پیش بینی شده سازگار نیست.

نوروزی دباره اینکه  چرا می خواهند عده ای را وابسته به غرب نشان بدهند و بگویند که گروهی از کاندیداد ها جریان انحرافی هستند و وابسته به کشورهایی مثل انگلیس هستند، اظهار داشت: همه ما خوب می دانیم این یک  قصه تکراری و کاملاً بی معنی  است  ما سال هاست شاهد هستیم  که چنین تبلیغاتی توسط برخی اشخاص مطرح می شود و صدا و سیما هم آن را تکرار می کند.

وی با اشاره به اینکه در دوران اصلاحات نیز شاهد چنین تخریب های بوده ایم گفت : در جریان دولت جناب آقای خاتمی یکی از آقایان موضوع چمدان 20میلیون دلاری را مطرح کرد، موضوعی کاملاً کذب که از همان ابتدا هم مشخص  و روشن شد و اکنون هم همین  سیاست خبری و تبلیغی درحال رخ دادن است وباید گوشزد کرد که مغایر با شان انتخابات و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 این حقوقدان و وکیل دادگستری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را مهم دانست و گفت:  این دو انتخابات برای کشور مهم است و نشان دهنده درجات رشد سیاسی جامعه ایران است. قاعده ایجاب می کند که در فرایند انتخابات قانون و اخلاق سیاسی رعایت شود. همه می دانند در جریان یک رقابت سالم از نظر اخلاق سیاسی و قانون انتخابات نقص و انکار رقبای انتخاباتی و دادن نسبت های ناروا به آنها نادرست است.

وی تصریح کرد:  نکته مهمی که  حائز اهمیت است، گزینش بسیار سر سختانه شورای نگهبان درباره نامزدهای حاضر در عرصه رقابت است، این افراد از فیلتر های بسیاری عبور کرده اند،خیلی ها از جمله خود من هم از سوی حجم رد صلاحیت ها و شیوه آن از نظر معیارهای حقوقی منتقد بودیم اما به هر حال این کاندیدادها از نظر شورای نگهبان واجد صلاحیت قانونی و سیاسی شناخته شدند.

نوروزی تاکید کرد: همچنین نسبت هایی به بعضی از نامزدها می دهند و آنان را وابسته به غرب می دانند و می گویند آنها در جهت نفوذ غرب عمل می کنند این خدشه نخست را به شورای نگهبان وارد  می کند که اصلا چرا شورای نگهبان این ها را تایید کرده است ؟

این حقوق دان با ابراز نگرانی نسبت به این تخریب ها و تبلیغات افزود: این نگرانی هم وجود دارد که نکند این تبلیغات زمینه ای باشد برای شورای نگهبان تا روز انتخابات بعضی از نمایندگان را به بهانه هایی رد صلاحیت کنند.

نوروزی درباره اینکه جریان اصولگرا از این کانال که تهمت و افترا وارد شده اند حتی  یکی از کاندیداداهای اصولگرا دولت را به فساد مالی متهم می کند  و به خاطر همین رفتارها رد صلاحیت نمی شوند ، اظهار داشت :من اصلا موافق رد صلاحیت هیچ یک از نامزدها نیستم چه اصولگرا و چه وابسته به ائتلاف اصلاح طلبان. اما به هر حال نهادهای قانونی کشور مانند دادگستری یا سازمان صدا و سیما در شان منافع جمهوری اسلامی باید بی طرفی خودشان را نشان دهند. برگزاری این انتخابات که در کشور هر چند سال یکبار اتفاق می افتد تماماً نشانه اقتدار نظام است و نشان دهنده آن است که نظام تثبیت شده است و همچنین حکایت از این دارد که کشور در جهت توسعه سیاسی پیش می رود این ها تمام جز افتخاراتی بوده متعلق به همه ما در کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

وی در خاتمه گفت: هر اقدامی که موجب خدشه به قواعد عمومی و اخلاقی انتخابات بشود مردود است و باید در حد قوانین و مقررات شیوه بی طرفانه با آنها رعایت بشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز