روزناه چاپ الجزایر خبر داد؛

الجزایر اقدام شورای همکاری علیه حزب الله را محکوم کرد

۱۳۹۴/۱۲/۱۴ - ۰۹:۲۵:۵۶
کد خبر: ۳۸۰۵۲۳
الجزایر اقدام شورای همکاری علیه حزب الله را محکوم کرد
وزیر امور خارجه الجزایر گفت که کشورش رسما از اقدام شورای همکاری خلیج فارس در معرفی حزب الله به عنوان سازمان تروریستی تبری جسته و این اقدام را محکوم می کند.

روزنامه "النهار الجدید" چاپ الجزایر به نقل از "رمطان لعمامره" نوشت: حزب الله، یک گروه سیاسی است که طبق قانون لبنان در این کشور به طور قانونی فعالیت می کند، و الجزایر به هیچ وجه در امور داخلی کشورهای دوست دخالت نکرده و نمی کند.

در همین راستا "خمیس الجهیناوی" وزیر امورخارجه تونس نیز در واکنش به این اقدام شورای همکاری گفت: تصمیم وزرای کشورهای عضو شورای همکاری علیه حزب الله، موضع تونس نیست.

وی افزود: اینگونه تصمیم گیری‌ها با مشورت رئیس جمهور و نخست وزیر انجام می شود و سرانجام وزارت امورخارجه آن را اعلام می‌کند و نه وزارت کشور.

وزیر امورخارجه تونس با تأکید بر روابط بسیار خوب تونس با لبنان و ایران، خاطرنشان کرد که موافقت وزیر کشور تونس با بیانیه وزرای امورداخلی کشورهای عربی در راستای اجماع عربی بوده و ارزش دیگری ندارد.

واکنشها به اقدام خصمانه اخیر شورای همکاری خلیج فارس که حزب الله را در فهرست تروریسم قرار داده است، همچنان ادامه دارد.

احزاب و جریانهای سیاسی تونس، لبنان، اردن و موریتانی تأکید کرده اند که این تصمیم در چارچوب طرح تقسیم جهان عرب و نابودی نیروهای آن صورت گرفته و پرده از چهره واقعی آل سعود برداشته است. این احزاب و جریانهای سیاسی خواستار آن شدند که عربستان و قطر به دلیل حمایت از گروههای تروریستی در فهرست تروریسم قرار بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز