عیسی کلانتری:

سهم تغییرات اقلیمی در خشک شدن دریاچه ارومیه ۱۸ درصد است/ کمبود ۱۶ میلیون متر مکعبی دریاچه ارومیه

۱۳۹۴/۱۲/۱۹ - ۱۱:۳۷:۲۲
کد خبر: ۳۸۲۶۳۳
سهم تغییرات اقلیمی در خشک شدن دریاچه ارومیه ۱۸ درصد است/ کمبود ۱۶ میلیون متر مکعبی دریاچه ارومیه
وزیر اسبق کشاورزی گفت: در خشک شدن دریاچه ارومیه و سایر مناطق ایران نمی توانیم تمام این آسیب ها را به گردن تغییرات اقیلمی انداخت، زیرا سهم این تغییرات فقط 18 درصد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، عیسی کلانتری در مراسم امضاء توافقنامه میان سازمان ملل متحد فائو در ایران و دولت ژاپن برای پروژه برنامه جامع مدیریت پایدار منابع آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار داشت: درباره خشک شدن دریاچه ارومیه ما مقصیریم و باید پاسخگو باشیم. در خصوص خشک شدن دریاچه ارومیه و سایر مناطق ایران نمی توانیم تمام این آسیب ها را به گردن تغییرات اقیلمی انداخت، زیرا سهم این تغییرات فقط 18 درصد است.

وی تاکید کرد: سوء استفاده از طبیعت باعث شده، بسیاری از مشکلات در اقلیم ایران بوجود آید.

وی خاطر نشان کرد: دریاچه ارومیه با 16 میلیون متر معکب کمبود آب رو به رو است که دلیل آن برداشت های بی رویه برای مصرف کشاورزی است، صعنتی که ارزش کل محصولات آن به 7 میلیارد هم نرسیده در حالی که ما 7 میلیارد برای احیای ارومیه در نظر گرفته ایم.

کلانتری گفت: ما باعث شدیم مردم منطقه به خاطر گرد و غبارهای نمکی با انواع و اقسام بیماری های تنفسی و ژنتیکی رو به رو شوند که هنوز عواقب آن معلوم نیست.

رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: ما دیر به فکرتوسعه پایدار افتادیم به طوری روند طبیعی دریاچه و منطقه را بر هم زدیم،  همین امر باعث شد در تابستان هوای منطقه 4 درصد گرم تر ودر زمستان 4/5 درصد سردتر شود.

وی در پایان گفت: الویت اول رئیس جمهور باید احیای دریاچه ارومیه باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز