مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

اعتراض آمریکا به برنامه‌ موشکی ایران از اساس باطل است/هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۱:۲۶:۲۵
کد خبر: ۳۸۳۷۷۰
اعتراض آمریکا به برنامه‌ موشکی ایران از اساس باطل است/هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی ایران را ندارد
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به ادامه یافتن تحریم‌ها و اعتراض‌های بیجای آمریکا نسبت به برنامه‌های موشکی گفت: کدام کشور برای برگزاری رزمایش‌های نظامی از کسی اجازه می‌گیرد؟ اعتراض‌های آمریکا به برنامه موشکی ما از اساس باطل و دخالت در امور داخلی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در مراسم بزرگداشت روز شهید و تجلیل از همسران و مادران شهدای مدافع حرم که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در حسینیه امام خامنه‌ای برگزار شد گفت: شاید برای برخی‌ها این پرسش ایجاد شود که چرا در کشور ما برای شهدایی که به ملکوت اعلا پیوسته‌اند و نیازی به چیزی ندارند این همه همایش، یادواره و کنگره برگزار می‌شود؟

وی افزود: خداوند پیش از همه، در قرآن کریم از شهدا تجلیل کرده است بنا بر این ما نیز باید با الگوگیری از اخلاق الهی برای برپایی جلسات با شکوه بزرگداشت شهدا تلاش کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: شهادت مدافعان حرم و سایر رزمندگان امری بسیار سخت برای خانواده‌های آنهاست اما آن بزرگواران این غم جانکاه را برای رضای خدا و خشنودی امام حسین(ع) به زیبایی پذیرا شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعیین مرده یا زنده بودن افراد به دست خدا است گفت: ما برخی‌ها را زنده و برخی‌ها را مرده به شمار می‌آوریم درحالی که خدا در قرآن با آیه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» این معادلات را تغییر داده است.

حسینی بوشهری ادامه داد: برخی از کسانی که به نظر ما زنده‌اند نزد خدا مرده به شمار می‌روند چون انتظاراتی که دین از آنها دارند را برآورده نمی‌کنند و برعکس کسانی که به نظر ما کشته شده‌اند به فرموده قرآن زنده‌اند.

وی تجلیل از شهدا را سیره پیامبر اسلام دانست و گفت: اگر به تاریخ مراجعه کنیم، تجلیل از شهدا را سیره پیامبر اسلام و امامان معصوم می‌بینیم پس ما نیز باید به پیروی از آن بزرگواران این کار را انجام دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تبیین این مطلب که ادامه یافتن دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی، ادامه یافتن روحیه جهادی را طلب می‌کند گفت: پس از آن‌همه مذاکره با آمریکا در زمینه انرژی هسته‌ای همچنان شاهد ادامه یافتن دشمنی از آن کشور هستیم و حتی به رزمایش‌های موشکی ما که برای اثبات توان دفاعی‌مان است اعتراض می‌کنند پس ما نیز باید با زنده کردن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار، روحیه جهادی و شهادت‌طلبی را در جوانان ایجاد کنیم.

وی افزود: کدام کشور برای برگزاری رزمایش‌های نظامی از کسی اجازه می‌گیرد که ما بخواهیم بگیریم؟ اعتراض‌های آمریکا به برنامه موشکی ما از اساس باطل و دخالت در امور داخلی کشورمان است.

حسینی بوشهری با اشاره به ادامه یافتن تحریم‌ها ابراز کرد: آمریکا یک تحریم را برمی‌دارد و دو تحریم جای آن می‌گذارد. آیا با وجود این همه دشمنی ما نباید توان دفاعی‌ خود را نیرومندتر کنیم؟

وی یادواره‌های شهدا را اعلام جنگ با دشمن توصیف کرد و گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود که یکی از راه‌های آن برگزاری یادواره‌های شهداست چون این یادواره‌ها اعلام جنگ با دشمن هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر لزوم آشنایی نسل جوان با فرهنگ شهادت تاکید کرد و گفت: نسل جوان ما صحنه‌های جبهه و شهادت را ندیده‌اند و نمی‌دانند که در طول 8 سال چه بر سر کشور و خانواده‌های شهدا گذشت بنا بر این باید با برگزاری چنین یادواره‌هایی آنها را با آن فضای معنوی و روحانی آشنا کنیم.

وی ادامه داد: شهادت خط سرخی است که توسط پیامبر اسلام ترسیم شد و امام علی جلودار آن بود و اکنون جوانان باید بدانند که این خط سرخ به آسانی به دست ما نرسیده است و باید برای حفظش بکوشیم.

حسینی بوشهری با برشمردن ویژگی‌های شهدا ابراز کرد: شهدا انسان‌های از جان‌گذشته‌ای بودند که هدفی جز رضای خدا نداشتند و به همین دلیل با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند و در این راه از همه دلبستگی‌های دنیا گذشتند.

وی افزود: دعای خانواده‌های شهدا برکت و نعمت بزرگی برای کشور است و سبب نزول رحمت الهی بر ما می‌شود و همه باید قدردان این بزرگواران باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز