پزشکیان در گفت و گوی عیدانه با برنا:

مهمترین اولویت در سال ۹۵ باید نظارت بر اجرای دقیق قانون باشد/ با استفاده صحیح از برجام کشور متحول خواهد شد

۱۳۹۵/۰۱/۰۱ - ۰۸:۱۸:۴۴
کد خبر: ۳۸۵۴۰۹
مهمترین اولویت در سال ۹۵ باید نظارت بر اجرای دقیق قانون باشد/ با استفاده صحیح از برجام کشور متحول خواهد شد
نماینده تبریز گفت: مهمترین اتفاق سیاسی سال 94 برجام است، زیرا بدلیل تحریم های ظالمانه که با سیاست های ناپخته داخلی منجر به تورم شده بود ضررهای زیادی کشور متحمل شد، و خوشبختانه برجام سدی در برابر این زیان ها است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی این خبرگزاری بااشاره به مهمترین اتفاق سال 94 گفت: مهمترین اتفاق سیاسی سال را برجام می دانم، زیرا بدلیل تحریم های ظالمانه که با سیاست های ناپخته داخلی منجر به تورم شده بود ضررهای زیادی کشور متحمل شد، و خوشبختانه برجام سدی در برابر این زیان ها است. برجام زمینه را برای برچیده شدن اجماع جهانی علیه ایران و امکان ارتباط و برنامه ریزی برای یک فضای جدید را ایجاد کرد که می توان در راستای آن یک نفس راحتی کشید. بنابراین برجام یک موفقیت عظیم بود که برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد شد. مسلم است که اگر بتوانیم درست از آن استفاده کنیم قطعا می توانیم فردای جامعه خود را متحول سازیم.

وی ادامه داد: به نظرمن، مهمترین اولویت برای سال آینده سیاست های کلی قانون برنامه و نظارت بر اجرای صحیح قانون است. متاسفانه مشکل عمده ما بر سر اجرای قانون است به گونه ای که حرفی را می زنیم و کار دیگری را انجام می دهیم. اگر قرار است کار دیگری انجام شود بهتر است آن کار دیگر تبدیل به قانون شود و براساس آن حرکت کنیم. مسلم است که برخلاف و خارج از چارچوب قانون حرکت کردن یعنی بی ثباتی، بی نظمی و عدم تعهد و التزام به قانون و اگر امروز رفتاری مبنی بر قانون گریزی در جامعه وجود دارد، این رفتار نشات گرفته از رفتار و برخورد مجلس است. مجلس باید بر سر حرفی که زده و قانونی که تصویب کرده بایستد و مجریان را وادار به اجرای قانون کند.

وی در پایان درباره مهمترین اتفاق سال 95 گفت: به نظر من در سال 95 ، اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد. در حقیقت ما هنوز منطق درست حرف زدن و راه درست رفتن را با یکدیگر تمرین نکرده ایم، و تا زمانی که این موضوع را نیاموخته ایم نمی توان انتظار داشت اتفاق شگرفی در جامعه رخ دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز