روز ملی شدن صنعت نفت هر سال مبارک!

برند یا نفت مسئله این است!

۱۳۹۴/۱۲/۲۹ - ۲۰:۴۲:۰۳
کد خبر: ۳۸۵۴۱۰
برند یا نفت مسئله این است!
هرسال29 اسفند تعطیل است و هنوز ما این روز را گرامی می داریم.هنوز ما یاد سال ها پیش می کنیم و با یاد پیروزی ها شاد هستیم اما در دنیای امروز صدها بنگاه اقتصادی( برند) خلق شد که بیش از نفت ایران درآمدزایی می کند.

ما هنوز شاد ملی شدن صنعت نفت هستیم.هر چند این روز قابل احترام و ارزشمند است اما تاریخ است. اما امروز شیرینی یک کشور با فروش در اکثر شهرهای بزرگ (DONAT) از نفت ما پیشی گرفته است.

امروز کشور کره با داشتن 10 برند برتر  10 برابر نفت ما می تواند درآمد ملی کسب کند. کم نقطه ای در دنیا است که ال جی- سامسونگ- هیوندای- کیا را نشناسد. برند جهانی تولید یا خدمتی  که از مرزها خارج شود و درآمدزایی کند کجاست؟

مگر نه اینکه نفت را می شود تحریم کنند و نخرند، اما اگر مزه ی زعفران ایران یا سوهان یا گز یا پشمک یادیزی و کباب کوبیده و اشکنه یا محصولات و خدمات ...ایرانی را بچشند می توانند تحریم کنند.

آیا می شودبه راحتی نفت خام، خودرو یا لوازم خانگی کره را تحریم کنیم؟ آیا می شود موتور جستجوهای اینترنتی آمریکا را تحریم کنیم؟ آیا شبکه اجتماعی های غربی را می توان تحریم کرد؟

 امروز وقت جهانی شدن است! جهانی شدن از آن مدل که پایین و بالا رفتن ما جهان را بالا و پایین کند.وقت تولید محصولات و خدماتی( برندهایی) است که دنیا نتواند تحریم کند. اگر تحریم برند ها را صورت پذیرد اول خود تحریم کننده زیان ببیند.اما برای داشتن برند آن هم فرا ملی زیر ساخت لازم است.

تولید کنندگان و شرکتهای خدماتی حرفه ای و موفق بهمراه مدیران باهوش آژانس ها برندینگ و تبلیغاتی لازم است.امروز در بین 100 شرکت اقتصادی مشهور جهان (برند برتر جهان) اکثر آنها مربوط به آمریکا است اما هنوز فکر می  شود آمریکا دنبال نفت خاورمیانه است وخاورمیانه به شدت از نفت خود  دفاع می کند

 اما آمریکا دنبال بازار خاورمیانه است،دنبال ورود برندهای خود بیش از پیش به منطقه است.امروز رقابت و جنگ در بنگاهای اقتصادی (برندها) در دنیا اتفاق می افتد شاید حمله کردن نظامی به پاریس که شهری است با برند سازی علمی دشوارتر از بغداد باشد یا کابل که برند نشده است

امروز حمله به کشوری که  در سایر کشور های دنیا برند شده است با هزینه بسیار بالا تری اتفاق می افتد. چه خوبه ما روز صنعت ملی شدن نفت را جشن می گیریم چه بهتر می شد اگر هر سال ما یک برند قدرتمند را جهانی می کردیم و جشن می گرفتیم.

با توجه به جمعیت و منابع انسانی و طبیعی غنی ایران و تجربه های موفق و سطح استعداد مناسب ایرانی وقتی والیبال ایران قهرمان شده و از آلمان یا کره میبرد و کشتی ما سالها در سطح قهرمانی خود را حفظ کرده یا کسب موفقیتهای پیوست در المپیاد های علمی ، فناوری نانو ،دارو سازی و غیره بدست می آید موکد آن است که در زمینه برند سازی نیز توان و زیر ساخت لازم مهیا است 

سوهان حاج حسین و پسران، رستوران‌های زنجیره‌ای پدر خوب یا بوف ، ایران‌خودرو، دیزی و کباب کوبیده، شیرینی حاج خلیفه رهبر یزد، سایت آپارات وانواع موادهای غذایی و شکلات و... در ماهیت وجودی چه چیزی کمتر از دونات آمریکا، KFC، هیوندای، پاستای ایتالیا و سوشی ژاپن، شیرینی دانمارکی، سایت یوتیوب و.. دارند؟! اگر و فقط اگر برای این مهم برنامه ریزی و سرمایه گذاری مشخص شودحجم دارایی های ناملموس کشور به شدت توسعه پیدا خواهد کرد

وقت برند سازی و جهانی شدن و آگاهی از درک جهان از خدمت و محصول رسیده است. زمان آن است که هنگام شروع یک کسب و کار به بازارهای فراتر از شهر و کشور خود نگاه کنیم. در پایان لیست  چند برند برتر جهان با ارزش چند برابر درامد نفت  که آنها که هر ساله  معرفی میشوند را جهت استحضار تقدیم داشته است.

 ١-گوگل

 ٢- اپل

٣- الجی

٤- سامسونگ

٥-هوندا

 

نویسنده:بابک بادکوبه

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز