هروی در گفت و گوی عیدانه با برنا:

برجام یخ سیاست خارجی را شکست/ الویت در سال ۹۵ باید بحث پژوهش باشد

۱۳۹۵/۰۱/۰۹ - ۰۵:۵۳:۱۶
کد خبر: ۳۸۶۴۶۵
برجام یخ سیاست خارجی را شکست/ الویت در سال ۹۵ باید بحث پژوهش باشد
نماینده قائنات تاکید کرد: برجام توانست یخ سیاست خارجی را بشکند و ایران را از انزوا خارج کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جواد هروی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی این خبرگزاری، بااشاره به مهمترین اتفاق سال 94 گفت: مهم ترین اتفاق سال 94 موضوع برجام است. این بحث نه از منظر زوایای داخلی بلکه به دلیل موقعیت استراتژیک ایران چه از جهت پهنه بین المللی و چه از جهت تنش زدایی از جمهوری اسلامی ایران، و تبدیل ایران به یک قدرت مذاکره در صحنه بین المللی، کاملاً تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل نخستین پیامدهای برجام را چندی پیش دیدیم که اولین نفت کش ایران به اروپا رسید و بحث بانک ها و برداشته شدن تحریم های بانکی مطرح شد. همچنین معاملاتی که بر سر هواپیما ها در حال انجام است همه حاکی از آن است که برجام توانست یخ سیاست خارجی را بشکند و ایران را از انزوا خارج کند.

وی اضافه کرد: هیچ گاه قرار نبود جمهوری اسلامی ایران یک کشور محصور و منزوی بماند، بلکه همواره قرار بر این بوده است که جمهوری اسلامی ایران به یک کشور مقتدر نه تنها در صحنه منطقه بلکه در صحنه بین المللی تبدیل شود. برجام این امر را توانست به نحو احسنت انجام دهد و قطعا برجام در کارنامه دولت یازدهم به عنوان یک نقطه قوت خواهد درخشید.

هروی درباره مهمترین الویت برای سال اینده نیز بیان کرد: مهمترین الویت در سال95، بحث پژوهش است. البته ما سهمی که از پژوهش در تولید ناخالص داخلی داریم در بودجه 95 ، 170درصد افزایش در نظر گرفته شده که امیدواریم همین موضوع باقی بماند و در مقام عمل پیاده شود. اما اگر قرار است مانند سال های گذشته بحث پژوهش مطرح شده و بعد آرام آرام حذف شود به گونه ای که هیچ اثری از آن نماند همان بهتر که اصلا مطرح نشود.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به پهنه مراودات اقتصادی که با جهان آغاز شده، قطعا برجام می‌تواند زمینه ساز بهبود برنامه های اقتصادی میان ایران و کشورهای همسایه باشد. مسلم است که این موضوع در معیشت داخلی و اقتصاد داخلی نیز موثر خواهد بود. از سوی دیگر نیز برجام می تواند موجب به حرکت درآمدن موتور درآمدزایی و اشتغال شده و پیشرفت اقتصادی را به دنبال داشته باشد. ما نسبت به سال آینده بسیار امیدواریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز