مقیمی:

نظر شورای نگهبان و وزارت کشور درباره انتخابات اصفهان متفاوت است/ تایید ۲۰۲ حوزه انتخاباتی از سوی شورای نگهبان

۱۳۹۵/۰۱/۰۹ - ۱۱:۲۸:۴۵
کد خبر: ۳۸۶۵۲۵
نظر شورای نگهبان و وزارت کشور درباره انتخابات اصفهان متفاوت است/ تایید ۲۰۲ حوزه انتخاباتی از سوی شورای نگهبان
رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص این که آیا دلایل ابطال آرای منتخب مردم اصفهان اعلام شده است؟ گفت: علت به خود منتخب اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد حسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در حاشیه مراسم ختم والده همسر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران درباره شعار سال 95 اظهار کرد: ما در وزارت کشور در جلساتی که با استانداران و فرمانداران داشتیم؛ اولین توصیه ای که به آنها ارائه کردیم توجه و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: همان طور که وزیر کشور مطرح کردند مهمترین کاری که استانداران و فرمانداران باید امسال مد نظر قرار دهند اجرایی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

مقیمی در پاسخ به این سوال که قضیه ابطال آراء در اصفهان به کجا رسید؟ تصریح کرد: انتخابات به مانند استانهای دیگر در اصفهان برگزار شد، اما شورای نگهبان درباره انتخابات این استان نظراتی را مطرح کرد و وزارت کشور نیز در حال بررسی این موضوع است و انشاء الله نظرات خود را اعلام خواهد کرد.

قائم مقام وزیر کشور درامور سیاسی تأکید کرد: نظر شورای نگهبان و حوزه سیاسی وزارت کشور درباره انتخابات اصفهان از منظر حقوقی متفاوت است.

رئیس ستاد انتخابات کشور در خصوص این که آیا دلایل ابطال آرای منتخب مردم اصفهان اعلام شده است؟ گفت: علت به خود منتخب اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هنوز انتخابات در 5 حوزه دیگر نیز از سوی شورای نگهبان تأیید نشده است.

مقیمی تأکید کرد: طبق اعلام نظر سخنگوی شورای نگهبان در 4 حوزه بازرس فرستاده شده و در یک حوزه دیگر نیز بازشماری آراء صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا روند تأیید برگزاری انتخابات از سوی شورای نگهبان خللی را در برگزاری دور دوم انتخابات ایجاد نخواهد کرد، افزود: روند اتخاذ شده از سوی شورا  هیچ مشکلی را در برگزاری دور دوم انتخابات ایجاد نمی کند.

وی تأکید کرد: ما در وزارت کشور برگزار کننده انتخابات هستیم. برگزاری انتخابات در تمام کشور را تأیید کردیم و به شورای نگهبان ارسال کرده ایم، که طبق آن تا به امروز شورای نگهبان نتایج تأیید برگزاری انتخابات در 202  حوزه را تأیید کرده است و 5  حوزه باقی مانده است.

مقیمی درباره اینکه آیا اختلافی میان شورای نگهبان و وزارت کشور درباره برگزاری انتخابات وجود دارد، گفت: وزارت کشور وظیفه قانونی اش اجرای انتخابات است که در این موضوع به خوبی از عهده وظیفه خود برآمده و شورای نگهبان نیز وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد، لذا هر دو نهاد طبق وظایف قانونی خود به ایفای نقششان می پردازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز