با حضور وزیر دفاع؛

کارخانه تولید ماده منفجره اکتوژن افتتاح و به بهره برداری رسید

۱۳۹۵/۰۱/۱۸ - ۱۲:۱۹:۵۵
کد خبر: ۳۸۸۹۲۳
کارخانه تولید ماده منفجره اکتوژن افتتاح و به بهره برداری رسید
در هیجدهیمن روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کارخانه تولید ماده منفجره اکتوژن و ترکیبات آن در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛این محصول راهبردی در انواع سلاح های موشکی بالستیک، کروز، پدافند هوایی، تسلیحات ضدزره و دریایی کاربرد دارد و موجب افزایش کارآیی  و اثر بخشی آن ها می شود.

سردار دهقان در مراسم افتتاح این کارخانه طی سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در ایجاد زیر ساخت های قدرتمند و روزآمد دفاعی به عنوان پشتوانه ای مطمئن برای بخش دفاعی کشور گفت:وزارت دفاع همواره ارتقاء دقت اصابت و افزایش قدرت و نفوذ سرجنگی های مختلف را مورد توجه قرار داده است .

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در تولید مواد منفجره سابقه ای طولانی دارد افزود:ماندگاری بالای ماده منفجره اکتوژن ، سهولت کاربری و کاهش قیمت تمام شده آن از دیگر مزایای راه اندازی این کارخانه می باشد.

سردار دهقان گفت:خودکفایی در تولید مواد منفجره پرانرژی با بهره گیری از مواد اولیه کمتر ، افزایش قدرت تخریب و انفجار و نیز اثابت دقیق به اهداف مورد نظر یکی از راهبردهای کلیدی وزارت دفاع به شمار می رود، به خصوص در شرایطی که دشمنان پیشرفت و تعالی ملت ایران ،  با اعمال تحریم و فشار می خواهند روند رو به رشد ، توسعه و تولید جمهوری اسلامی ایران را متوقف سازند.

وزیر دفاع ، افتتاح کارخانه تولید ماده منفجره اکتوژن را گامی بلند در ارتقاء فناوری در حوزه تولید مواد ذکر کرد و افزود:برای دریافت این تکنولوژی از کشورهای خارجی نیاز به هزینه ای هنگفتی است  و اساساً امکان در اختیار قراردادن آن از سوی کشورهای خارجی به ایران وجود ندارد که امروز با تلاش مهندسان و متخصصان وزارت دفاع  به این مهم دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه حرکت وزارت دفاع در حوزه های دانشگاهی ،پژوهشی و تولیدی شتاب ارزشمند و چشمگیری داشته است تصریح کرد:بهره برداری از این کارخانه ، نماد برجسته ای از تحریم شکنی ، خودباوری و خوداتکایی در فناوری های پیشرفته و پیچیده صنایع دفاعی است که شرایط را برای تولید بی وقفه در صنایع دفاعی به منظور تأمین نیازهای دفاعی کشور فراهم و دشمنان را دچار حیرت و سردرگمی می کند.

سردار دهقان به ثمر نشستن این دستاورد ارزشمند را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف ایران تبریک گفت و در پایان با قدردانی از مدیران، متخصصان وکارکنان سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع ، این اقدام موفق را گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش توان و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح توصیف کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز