در پی انتشار اسناد پاناما؛

حزب کارگر انگلیس خواستار کناره گیری دیوید کامرون از سمتش شد

۱۳۹۵/۰۱/۲۰ - ۱۰:۵۶:۵۴
کد خبر: ۳۸۹۴۲۶
حزب کارگر انگلیس خواستار کناره گیری  دیوید کامرون از سمتش  شد
معاون حزب کارگر انگلیس گفت: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس احتمالا باید به خاطر نارضایتی عمومی بر سر افشاگری‌های اسناد پاناما از سمتش کناره گیری کند

به گزارش گروه سیاست خارجی و بین الملل خبرگزاری برنا؛ به نقل از اسکای نیوز، تام واتسون معاون حزب کارگر انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز تاکید کرد: دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس احتمالا باید به علت نارضایتی عمومی مردم به خاطر اتهاماتی که در اسناد پاناما افشا شده است، از این سمت کناره گیری کند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط یک روزنامه آلمانی منتشر شده است، یان کامرون پدر نخست وزیر انگلیس مدیر یک صندوق سرمایه گذاری موسوم به بلرمور هلدینگ بوده که در باهاما فعالیت می کرده است. این روزنامه آلمانی این اطلاعات را از شرکت پانامایی موساک فونسکا به دست آورده است.

دیوید کامرون نیز روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه آی تی وی اذعان کرده است که قبلا در این صندوق سرمایه گذاری سهام داشته ولی این سهام را فروخته است.

واتسون گفت: دیوید کامرون بقیه مردم را به خاطر کارهای نادرست اخلاقی محکوم می کند ولی خودش به طور آگاهانه در این صندوق سرمایه گذاری سهم داشته است، این نشانگر معیارهای دوگانه است و مردم انگلیس این رفتار را دوست ندارند.

کامرون گفته است که او و همسرش سهام این صندوق سرمایه گذاری را به ارزش 30 هزار پوند فروخته اند. وی مدعی است که پدرش این صندوق سرمایه گذاری را برای فرار از پرداخت مالیات تشکیل نداده و هیچ تصمیمی برای مخفی کردن فعالیت های مالی اش نداشته است.

واتسون در ادامه تصریح کرد: کامرون باید به سئوالات بیشتری درباره این اتهامات پاسخ دهد و شاید لازم باشد تا از این سمت کناره گیری کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز